چگونه از هک دوربین مدار بسته خودمان جلوگیری کنیم ؟

چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400
13:08
siavash


هک دوربین مدار بسته روز به روز در حال افزایش است ، اگر امنیت یک خیابان دو طرفه باشد ، کاربر دوربین ، نقش حیاتی در حفظ امنیت و پیشگیری از هک دارد . دیو تیسون مشاور امنیت سایبری شرکت SVP در این زمینه گفت : اقدامات امنیتی کاربر با خرید دوربین مدار بسته آغاز می شود . با توجه به اینکه سطح امنیت در برند ها و مدل های مختلف دوربین متفاوت است ، لذا پیش از انتخاب مدل دوربین مناسب باید با یک کارشناس امنیت سایبری در این زمینه مشورت کنید . شما می توانید موارد مختلفی را پیش از انتخاب یک سیستم مدار بسته کنترل کنید . در ادامه در خصوص هر کدام مختصرا توضیح داده ایم :

  • پسورد ( کلمه عبور )

بسیاری از کاربران پس از نصب دوربین ، کلمه عبور آن را عوض نمی کنند از پسورد پیش فرض دوربین استفاده می کنند. هکر ها می توانند با یک جستجوی ساده از اینترنت به رمز های عبور دسترسی داشته و تصاویر را از راه دور مشاهده کنند . هر ساله گشزارشات متعددی از هک دوربین ها با استفاده از رمز عبور پیش فرضشان در اخبار و روز نامه ها منتشر می شود . تغییر رمز عبور پیش فرض و انتخاب پسورد مناسبی که قابل حدس زدن نباشد می تواند خطر هک و حملات سایبری از این شیوه را تا حدود زیادی کاهش دهد .در بسیاری از موارد ، کاربران از دوربین هایIP با پسورد پیش فرض استفاده می کنند در حالی که بسیاری از ویژگی های امنیتی دوربین ها بطور پیش فرض غیر فعال می باشد . تولید کنندگان دوربین هم برای اینکه مراحل راه اندازی اولیه دوربین به حداقل برسد ،بسیاری از الگوریتم های امنیتی تعبیه شده بر روی دوربین را بصورت پیش فرض غیر فعال کرده است . پس از ورود به منوی تنظیمات تجهیزات مدار بسته باید این موارد را فعال کند ، متاسفانه بسیاری از کاربران اینکار را فراموش کرده و یا انجام نمی دهند که این موضوع آسیب پذیری دوربین را افزایش می دهد .

بهترین و مقرون به صرفه ترین پکیج دوربین مداربسته را می توانید از شرکت مهر تجارت خریداری کنید.

چگونه از هک دوربین مدار بسته خودمان جلوگیری کنیم ؟

چنگ لاکی مشاور امنیت سایبری شرکت هورانگی در این زمینه می گوید : کاربران برای جلوگیری از خطرات ناشی از هک دوربین ، می توانند رمز عبور 12 تا 24 حرفی با ترکیبی از حروف بزرگ ، کوچک ، اعداد و کاراکتر های خاص انتخاب کنند .

تیسون معتقد است که داشتن یک رمز عبور امن عالی است اما یک کلمه عبور ترکیبی و پیچیده بهتر از آن خواهد بود . عبارتی که برای شما خاص باشد و به یاد آوردن آن برای شما حدود چند ثانیه طول بکشد . به طور مثال عبارت ” I lovemysubaru4ittakesme2work! ” یک پسورد مناسب و امن است . تیسون همچنین اعتقاد دارد که برای حفاظت و امنیت بیشتر باید لایه ی امنیتی دیگری نیز پس از پسورد دوربین جهت احراز هویت کاربر ، وجود داشته باشد ، بطور مثال:
پس از وارد کردن پسورد ، سیستم بگونه ای تنظیم شود که از طریق تلفن همراه فرد و پس از دریافت کد پستی درست ، اجازه ورود کاربر به منوی دوربین و محیط نرم افزار را بدهد .

  • بروز رسانی نرم افزار دوربین

سیستم عامل دوربین ممکن است مشکلاتی داشته باشد که زمینه نفوذ هکر ها را فراهم کند . از این رو می توان با بروز رسانی مرتب سیستم عامل دستگاه ، از هک سیستم جلوگیری کرد . کی در این زمینه گفت : مشکلات امنیتی دوربین ها اغلب توسط به روز رسانی های منتشر شده توسط سازنده محصول اصلاح می شود و کاربران می توانند با بروز رسانی و اپدیت سیستم مدار بسته خود ، باگ های امنیتی را برطرف کنند . کاربران باید بطور منظم وب سایت سازنده دوربین IP را تحت نظر داشته باشند و در صورت ارائه فایل بروز رسانی ، سیستم های مدار بسته خود را بروز رسانی کنند . بود برومهد مدیر عامل شرکت Viakoo معتقد است که کاربر باید برای آپدیت نرم افزار دوربین ، از فایل مربوط به خود دوربین استفاده کند و از سایر بروز رسانی هایی که مشابه استفاده نکند . بعبارت دیگر باید از فایل هایی که با دوربین سازگار هستند استفاده نماید تا عملیات بروز رسانی بصورت صد در صد انجام شود . تغییر پورت پیش فرض اندرو لنین یکی از بنیان گذاران فناوری یکپارچه امنیتی می گوید :
پورت های پیش فرض دوربین مدار بسته یک نقطه بالقوه برای ورود غیر مجاز به منو و محیط دوربین هستند . تغییر این پورت ها و بستن پورت های غیر ضروری می تواند یک حرکت حساب شده باشد . جهت اطمینان بیشتر می توانید از پورت https استفاده کنید و تمام پورت های غیر ضروری و غیر قابل استفاده دیگر را ببندید . در صورتی که نمی توانید این پورت ها را ببندید باید ، ترافیک پورت ها را تحت نظر داشته باشید . اتصال بی سیم برخی مواقع از دوربین های وایرلس در سیستم نظارت تصویری استفاده می شود ، این دوربین ها بیش از پیش در خطر هک شدن قرار دارند . در صورتی که از پروتکل های امنیتی مناسب استفاده نکنیم ، امکان هک سیستم بسیار زیاد خواهد بود . کاربران برای انتقال تصاویر دوربین وایرلس باید از کد گذاری امنیتی WPA2 استفاده کنند تا خطر هک تصویر دوربین ها به پایین ترین میزان خود برسد . موقعیت دوربین دوربین ها را موارد حساس دور نگه دارید تا در صورت هک شدن سیستم توسط هکر ها و افراد سودجو ، میزان خسارات شما به حداقل برسد . ما به عنوان یک کاربر می توانیم از روش های مختلفی برای ارتقای سطح امنیتی و به حداقل رساندن هک تصاویر استفاده کنیم اما همیشه این امکان وجود دارد که هکر ها با عملیات پیچیده ، بتوانند تصاویر را هک کنند از این رو همواره باید یک لایه امنیتی اضافه علاوه بر راهکار های نرم افزاری که برای حفظ امنیت در مقابل هک استفاده می کنیم را طراحی و پیاده سازی کنیم .حفظ اصول حفاظتی می تواند تا حدودی این لایه را به وجود بیاورد صفحه نمایش و کیبورد ورود کلمه عبور همواره باید به گونه ای قرار بگیرد که دور از دید افراد و کارمندان باشد تا هکر ها قادر به شناسایی کلمه عبور نباشند همچنین هرگز تصاویر و ویدیو های حساس و حیاتی را بر روی سیستم و مانیتور خود قرار ندهید ، چرا که با هک شدن سیستم ، امکان سوء استفاده از این اطلاعات حیاتی برای هک تصویر دوربین های مدار بسته وجود خواهد داشت .

امروزه دوربین های مدار بسته چه در فضاهای بسته و چه در فضاهای باز نصب می شوند و در بیشتر ساختمان های اداری، تجاری و حتی ساختمان های مسکونی هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند. دوربین های مدار بسته سیستم های امنیتی و نظارتی هستند که برای مقاصد زیادی از جمله شناسایی سارقان و متخلفان مورد استفاده قرار می گیرد. اوناع مختلفی از دوربین های مدار بسته تولید و وارد بازار می شوند که هر کدام قابلیت ها و ویژگی های خاص خود را دارند. دوربین های مدار بسته ای که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند دارای قابلیت دید در شب هستند و حتی در شب و نور کم هم به نظارت بر محیط می پردازند. در این مقاله سعی کرده ایم بهترین روش های جلوگیری از هک شدن دوربین مدار بسته را معرفی کنیم تا کاربران بتوانند با خیالی آسوده تر از این سیستم ها استفاده کنند.

دوربین های مدار بسته به اینترنت و شبکه متصل می شوند و این امکان را فراهم می کنند که افراد از راه دور نیز بر تصاویر محل مورد نظر خود نظارت داشته باشند. تمامی سیستم هایی که قابل اتصال به اینترنت و هوشمند هستند قابل هک شدن می باشند. هک شدن یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که ممکن است صاحبان دوربین های مدار بسته با آن مواجه شوند. زمانی که دوربین مدار بسته به اینترنت متصل می شود برای هکرها این امکان به وجود می آید که بتوانند به اطلاعات و تصاویر دوربین ها و دستگاه های ضبط کننده DVR و NVR دسترسی پیدا کنند. این یک مسئله نگران کننده است و لازم است که با کمک روش های خاص موجود از این اتفاق جلوگیری کنیم.

بهترین برند دوربین مداربسته چیست؟ بهترین دوربین‌ مدار بسته

حتماً اطلاعات پیش فرض دستگاه DVR یا NVR را تغییر دهید

یکی از روش هایی که هکرها برای دستیابی به اطلاعات دوربین مدار بسته از آن استفاده می کنند اسکن پروتکل ها و پورت های پیش فرض دستگاه های DVR و NVR است. آن ها می توانند از طریق اطلاعات پیش فرض به تنظیمات دستگاه متصل شوند. آن ها می توانند با اسکن کردن نام کاربری یا پسوورد به دستگاه شما نفوذ کنند. در این قضیه تولید کنندگان نیز مقصر هستند زیرا برای نفوذناپذیری دستگاه های تولیدی خود اقدامات پیشرفته ای انجام نمی دهند. برای مثال دستگاه ها کاربر را مجبور به تغییر دادن تنظیمات و پسوورد های پیش فرض نمی کنند، از پروسه بوت به شیوه صحیح محافظت نمی شود و اطلاعات ارسالی به دستگاه ضبط کننده رمز نگاری نمی شوند.

عدم تغییر نام کاربری و پسوورد پیش فرض از رایج ترین اشتباهاتی است که بسیاری از مردم مرتکب می شوند. هکرها می توانند تعداد زیادی نام کاربری و پسوورد را امتحان کنند و به سادگی سیستم نظارتی شما را هک کنند. شما باید در کنار انتخاب یک پسوورد قوی از یک نام کاربری خاص نیز استفاده کنید. هنگام انتخاب نام کاربری از کلمات معمولی استفاده نکنید. هرگز تاریخ های مشخص نظیر تاریخ تولد خود یا یکی از اعضای خانواده، تاریخ ازدواج، شماره تلفن و غیره را به عنوان نام کاربری انتخاب نکنید. از پسووردهای بسیار کوتاه و الگوهای معمولی استفاده نکنید. سعی کنید نام کاربری شما مجموعه ای از اعداد، حروف بزرگ و کوچک و کاراکترهایی نظیر # * @ و غیره باشد. علاوه بر رعایت تمام نکات گفته شده بهتر است که برای مدت طولانی از یک نام کاربری و پسوورد استفاده نکنید و هر چند وقت یک بار نسبت به تعویض آن ها اقدام کنید. تا امنیت سیستم نظارتی خود را بالا ببرید.

مقاله انواع دوربین مداربسته را مطالعه کنید تا تفاوت دوربین های مداربسته را بفهمید.

پورت های پیش فرض را برای جلوگیری از هک شدن دوربین مدار بسته تغییر دهید

تمام دوربین های مدار بسته تحت شبکه یا IP از پورت اختصاصی برای انتقال داده ها و سیگنال ها استفاده می کنند. دستگاه های DVR و NVR هم با استفاده از پورت های اختصاصی به کاربران اجازه می دهند که از راه دور با موبایل یا لپ تاپ به تصاویر دوربین های مدار بسته به صورت زنده دسترسی داشته باشند. هر شرکت تولید کننده دوربین های مدار بسته از پورت اختصاصی خود استفاده می کند. پس از این که مشتری دستگاه را تهیه کرد باید فوراً نسبت به تغییر پورت دوربین های مدار بسته و دستگاه ضبط اقدام کند تا به دام هکرها نیفتد. برای مثال پورت پیش فرض بیشتر دوربین های مدار بسته ۸۰۰۰ است به همین دلیل بسیاری از هکرها شماره پورت ۸۰۰۰ را امتحان می کنند و اگر آن را تغییر نداده باشید به راحتی به سیستم نظارتی شما نفوذ می کنند.

برای فوروارد کردن پورت ها هرگز از روش های DMZ و UPnP استفاده نکنید

برای این که بتوانید تصاویر دوربین های مدار بسته را به صورت زنده روی لپ تاپ یا موبایل خود داشته باشید باید از روش فوروارد کردن پورت ها استفاده کنید. برای فوروارد کردن پورت ها چندین روش وجود دارد و شما نباید از روش DMZ استفاده کنید زیرا در این حالت تمامی پورت های ورودی دستگاه NVR فوروارد می شوند. روش UPnP نیز همین طور عمل می کند. این دو روش به علت امنیت پایینی که دارند برای فوروارد کردن تمامی پورت های ورودی دستگاه ضبط مناسب نیستند. روشی که به شما پیشنهاد می شود روش Virtual server است که برای آموختن آن می توانید از ویدیوها یا مطالب آموزشی موجود در سایت ها استفاده کنید.

سیستم عامل یا Firmware دستگاه ضبط کننده تصاویر را به روز رسانی کنید

برای این که امنیت دوربین های مدار بسته خود را بالا نگه دارید باید سیستم عامل یا Firmware دستگاه های DVR یا NVR را به روز نگه دارید. شرکت های تولید کننده در ورژن جدید سیستم عامل تمام باگ ها و مشکلات ورژن قبلی را برطرف می کنند. جدیدترین نسخه Firmware را می توانید در سایت تولید کننده سیستم خود بیابید. علاوه بر Firmware سیستم باید نرم افزارهای گوشی یا لپ تاپ خود را که از طریق آن ها تصاویر را دریافت می کنید نیز به روز نگه دارید.

فعال سازی رمز نگاری اطلاعات

اگر در منوی تنظیمات دستگاه ضبط کننده یا مودم شما گزینه Encryption یا رمز نگاری اطلاعات ارسالی وجود دارد آن را روی حالت فعال قرار دهید. زمانی که از این قابلیت استفاده می کنید هکرها نمی توانند به اطلاعات و تصاویر سیستم نظارتی شما دسترسی پیدا کنند. همچنین می توانید در شبکه های وای فای خود قابلیت WPA2 Encryption را که به معنای شبکه وای فای با دسترسی حفاظت شده است فعال کنید. در بسیاری از دئربین های مدار بسته بی سیم این آپشن وجود دارد و شما با جستجو در تنظیمات دستگاه می توانید آن را فعال کنید.

فایروال مودم یا روتر خود را فعال کنید

یکی دیگر از روش هایی که دسترسی هکرها به اطلاعات و تصاویر دوربین های مدار بسته شما را غیر ممکن می کند فعال سازی فایروال مودم یا روتری است که در حال استفاده از آن هستید. برای انجام این کار فقط کافی است که در تنظیمات مودم خود تیک فعال سازی فایروال را بزنید. مودم یا روتر دستگاه هایی هستند که از آن ها برای انتقال اطلاعات و تصاویر دنیای واقعی به اینترنت و برعکس بهره می گیریم در نتیجه باید تنظیمات امنیتی مودم یا روتر را نیز با دقت بررسی کنیم و اقدامات لازم را برای افزایش امنیت آن ها انجام دهیم.

گاهی برای حل مشکل دوربین مداربسته هایک ویژن نیاز به ریست پسورد هایک ویژن خواهید داشت.

سعی کنید از دوربین های مدار بسته یا DVR و NVR دست دوم استفاده نکنید

اگر دوربین مدار بسته را برای نظارت بر محلی که اهمیت بسیار زیادی برایتان دارد تهیه می کنید و بالا بودن امنیت سیستم نظارتی برایتان اهمیت زیادی دارد نباید از دوربین های مدار بسته یا دستگاه ضبط کننده تصویر دست دوم استفاده کنید. شما هیچ شناختی از کاربر قبلی سیستم ندارید و به همین دلیل سیستم نظارتی دارای امنیت کافی نیست. به علاوه دوربین های مدار بسته و دستگاه های DVR و NVR جدیدتر از قابلیت ها و امنیت بهتری برخوردار هستند.

از اینترنت عمومی استفاده نکنید

اینترنت های عمومی به هیچ عنوان امنیت ندارند و بهتر است برای مثال از اینترنت یک رستوران یا کافه برای چک کردن تصاویر دوربین های مدار بسته خود استفاده نکنید. این گونه اینترنت ها به دلیل این که در دسترس عموم مردم هستند قابل اطمینان نیستند و ممکن است هکرها بتوانند از طریق آن ها به سیستم نظارتی شما نفوذ کنند.

  1. دوربین مداربسته
  2. قیمت دوربین مداربسته
  3. دوربین مدار بسته
  4. خرید دوربین مداربسته
  5. خرید دوربین مدار بسته

[ بازدید : 326 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تکنولوژی / اخبار تکنولوژی . دوربین مدار بسته / دوربین مداربسته / هایک ویژن / تی وی تی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تکنولوژی / اخبار تکنولوژی . دوربین مدار بسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]