بازاریابی چیست

شنبه 19 بهمن 1398
14:40
siavash



در این مقاله میخواهیم تعریف بازاریابی را از دیدگاه متخصصین بازاریابی بررسی کنیم و به این روش به سوال بازاریابی چیست جواب دهیم.

تعریف های متفاوت بازاریابی و مارکتینگ از نظر متخصصین این امر، چنان متفاوت است که بیم آن میرود که پس از پایان این مقاله پاسخ روشنی به سوال بازاریابی چیست نداده باشیم. هدف اصلی ما این است که علاوه بر ارائه تعریفی ساده، قابل فهم و کاربردی از بازاریابی، جهت پاسخ به سوال بازاریابی چیست. تلاش کنیم با گرداوری نظر متخصصین مارکتینگ از معنا و مفهوم بازاریابی یک تعریف کلی از مجموع نظریات این متخصصین را هم ارائه داده و این دو تعریف را تا حد ممکن به هم نزدیک کنیم.

بازاریابی چیست تعریف مارکتینگ از دیدگاه متخصص

بازاریابی چیست؟ تعریف مارکتینگ از دیدگاه تخصصی

وقتی که بخواهیم سوال بازاریابی چیست را از دیدگاه یک متخصص مارکتینگ بیان کنیم اولین سوالی که با آن مواجه میشویم، تعریف متخصص مارکتینگ است. آیا یک بازاریاب موفق میتواند بعنوان یک متخصص مارکتینگ در زمینه تعریف بازاریابی صاحب نظر باشد و یا تعریف بازاریابی نیاز به یک امر آکادمیک است. بجای پاسخ به سوال متخصص مارکتینگ کیست. پس از گرداوری نظر کسانی که خود را در امر بازاریابی صاحب نظر میدانستند، تلاش خواهیم کرد تا تعریفی یکپارچه از بازاریابی بدهیم که تمام نظریات مختلف بازاریابی را در نظر بگیرد.

یکی از عواملی که منجر پیدایش تعاریف مختلف برای بازاریابی شده این موضوع است که برخی از فعالان سطح بالا، در حوزه بازاریابی، تعاریفی از بازاریابی ارائه داده اند که بسیار کلی بوده و مواردی غیر از بازاریابی را هم شامل میشود. خیلی از ما در تعریف بازاریابی این جمله را شنیده ایم که از کسانی که به دنبال شغل مناسب درحال جستجو هستند، تا شرکت ها و کارخانه های بزرگ همگی بازاریابانی برای تولیدات خود هستند. آیا میتوان این مثال را نقض کرد و آنرا خطا دانست. آیا با صحیح دانستن این مثال، گستره بازاریابی از آنچه که بتوان در چهارچوب یک علم بررسی و مطالعه کرد فراتر نمی رود؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

تعریف بازاریابی در سایت آما

طبق تعریفی که سایت آما (https://www.ama.org) ارائه کرده است، بازاریابی فعالیتی است که مجموعه ای از موسسات و راهبردهای این موسسات برای ایجاد ارتباط ، تبادل و تعامل جهت ارائه پیشنهاداتی که برای مشتریان ، خریداران،شرکاء و در نهایت برای کل جامعه مفید باشد، را شامل میشود.

همانطور که در مفهموم این تعریف از بازاریابی مشخص است، بازاریابی از دید سازمان بازاریابی آمریکا به معنی کلیه فعالیت های یک سازمان برای تعامل برد برد با مخاطبان خود است. این تعریف هر چند ساده، در بسیاری از مواقع به اجرا گذاشته نمیشود. کارفرمایانی در سرتاسر دنیا یافت میشوند که بخواهند برای سود بیشتر به مخاطب و مصرف کننده کالای خود ضرر برسانند. وقوع این امر در کشورهای توسعه یافته سختتر شده است.

آیا از تعریف بالا میتوان نتیجه گرفت که حتی اگر کالا و خدماتی در کار نباشد، بازهم بازاریابی ممکن است. خیر چنین نتیجه گیری از تعریف بالا غلط است. زیراکه هنگام تعامل میان دو شخص و یا چند گروه از افراد، هدف اصلی داد و ستد کالا و یا خدماتی فی مابین است. حتی در مواردی که ظاهر امر این قضیه را نشان نمی دهد، اگر به عمق مسئله نگاه کنید، خواهید دید که مسئله داد و ستد کالا و یا خدمات فی مابین دو طرف مزاکره و یا حتی منازعه میباشد.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

مطالعات بازاریابی

موسسه تحقیقات بازاریابی آمریکا آخرین بار در سال 2004 تعریفی از مطالعات بازاریابی ارائه داده است. که خلاصه آن را بدین صورت میتوان بیان داشت:

تحقیقات بازاریابی تابعی است که مشتری ، مصرف کننده و عموم مردم را به بازاریاب متصل می کند. این تابع از طریق چرخه اطلاعات برای تعریف و توضیح مزیت ها و معایب بازار ایجاد میشود. نتیجه تحقیقات بازاریابی منجر به ایجاد، اصلاح و ارزیابی مجدد شیوه های بازاریابی میشود. برای رسیدن به این نتیجه باید کارایی بازار مورد بررسی قرار گیرد. که خود این بررسی به درک درست تر بازاریابی به عنوان یک فرایند کمک خواهد کرد. مطالعات بازاریابی اطلاعاتی را که برای ردگیری مشکلات بازار نیاز است را مشخص میکند. سپس متدی برای جمع آوری این اطلاعات طراحی می کند. و در آخر هم اطلاعات بدست آمده را پردازش و آنالیز میکند تا به نتیجه برسد.

با توجه به تعریف بالا از مطالعات بازاریابی میتوان گفت که علم بازاریابی در واقع علمی است که به روشهای تحلیل و بررسی و گرداوری داده های بازار و نحوه تعامل بازاریاب ها با این اطلاعات می پردازد.

تعریف بازاریابی از دیدگاه Julie Barile

قبل از ارائه تعریف از Julie Barile کمی با این شخص بیشتر آشنا شویم تا بتوانیم نظر و تعریف او را بهتر مورد ارزیابی قرار دهیم. برای این منظور ترجیح دادیم بجای رفتن به صفحه لینکدین Julie Barile به سراغ سایت www.sophelle.com برویم که یک صفحه از سایت خود را به معرفی این شخص اختصاص داده است . در این سایت میخوانیم که :

Julie Barile : بیش از 15 سال سابقه فعالیت در فروشگاه اینترنتی و بازاریابی دیجیتال دارد که هر دو این تجارب در فضاهای پر کاربر و فوق العاده لوکس بوده است. از جمله شرکت هایی که Julie Barile در آنها مدیر تجارت الکترونیک و بازاریابی دیجیتال است میتوان به Avon, Lancôme, و Toys”R” اشاره کرد.

Julie Barile در تعریف بازاریابی چنین میگوید

بازاریابی به شکل سنتی آن عبارت است کلیه روش هایی که یک سازمان توسط آنها با مخاطبان خود ارتباط برقرار میکند، مخاطبانش را با آن ها هدف قرار میدهد و در نهایت محصول و یا خدمات خود را به کمک روش های بازاریابی به فروش می رساند. Julie Barile در ادامه تعریف خود توضیح میدهد که با ورود اینترنت و بازاریابی ویدئویی امروز مخاطبان انتظارات بیشتری دارند و برای ترغیب افراد به خرید کالا و یا استفاده از خدمات، نیازمند صرف زمان و هزینه بیشتری است.

انواع بازاریابی و روش های مختلف بازاریابی کدام ها هستند؟

با مطالعه در انواع بازاریابی می توان دریافت که برخی از انواع معرفی شده در بازاریابی را میتوان در هم ادغام کرد و برخی را می توان به دو روش تقسیم کرد. بعنوان مثال مقاله های متعددی وجود دارد که هر کدام از شبکه های اجتماعی مانند توییتر ، فیس بوک و غیره را به عنوان یک روش بازاریابی معرفی کرده و شرح داده اند که می توان همه آنها را در یک دسته به عنوان بازاریابی شبکه های اجتماعی ادغام کرد. این مقاله به راهکارهای جدید برای بازاریابی و روشهایی که شرکت های معتبر از آن استفاده کرده اند می پردازد. شرکت های مختلف هر کدام روش های مختلفی برای بازاریابی دارند که میتوان به بررسی و تحلیل این روش ها پرداخت. مثلا شرکت اپل، تولید کننده محصولاتی مانند لپ تاپ ، موبایل و غیره برای تبلیغات محصولات خود، از ساخت تبلیغات تلویزیونی و چاپ بیلبورد های تبلیغاتی و تبلیغ در مجله ها استفاده کرده است. در همه این روش ها شرکت اپل به دنبال ایجاد نوعی حس وابستگی در مشتریانش می باشد.

انواع بازاریابی و روش های مختلف بازاریابی که امروز به کار می روند عبارتند از :

1- بازاریابی سببی (Cause Marketing)

این واژه به بازاریابی علّی، بازاریابی سببی و بازاریابی خیرخواهانه نیز ترجمه شده است. در این روش بازاریابی هدف بازاریاب یافتن موضوع یا علتی است که مشتری ها و شرکت تولید کننده هر دو به آن علت و یا موضوع اهمیت می دهند. استفاده از بازاریابی سببی نیازمند این است که بازاریاب از موضوعات مهم برای شرکت تولید کننده محصول مطلع باشد. اگر بخواهیم یک مثال از بازاریابی سببی بزنیم، میتوانیم شرکت تولید کفش Toms Shoes را بعنوان مثال ذکر کنیم. این شرکت بجای تبلیغ یک کفش بخرید و یک کفش بصورت رایگان هدیه بگیرید، شعار تبلیغاتی خود را به این صورت تهیه کرده است: با خرید هر کفش توسط مشتریان ما، یک نفر که توان خرید کفش ندارد صاحب کفش خواهد شد. شرکت پپسی در امارات متحده عربی برای کسب بازار اقدام عجیبی انجام داد. این شرکت با ایجاد بنگاهی به زنان سرپرست خانوار کمک کرد تا بتوانند خود را از نظر مالی مدیریت کنند. گام بعدی این شرکت این بود که به این زنان امکان داد که خودشان بعنوان آموزگار به زنان دیگری که شرایط مشابه آنها داشتند کمک کنند. این کار شرکت پپسی، در امارات چنان مورد استقبال قرارگرفت که اکنون بیشتر فروش این محصول در امارات نه بخاطر برتری کیفی محصول تولید شده نسب به رقبا و یا پایین تر بودن قیمت، نیست. بلکه مردم صرفا جهت گسترش فعالیت های پپسی در امارات محصولات این شرکت را تهیه می کنند.

انواع بازاریابی

2- بازاریابی محیطی (Close Range Marketing)

این واژه به بازاریابی در محدوده نزدیک، بازاریابی در محدوده های بسته نیز ترجمه شده است. در برخی منابع بازاریابی محیطی با حروف اختصاری crm معرفی شده است. که ما با توجه به اینکه حروف اختصاری crm در بازاریابی اغلب برای مخفف واژه Customer Relationship Management به معنی مدیریت ارتباط با مشتری بکار می رود از استفاده از این اختصار برای بازاریابی محیطی خودداری کرده ایم. این روش بازاریابی بر ارتباط میان بازاریاب و مشتریان در محیط های کوچک و نزدیک پایه گذاری شده است و در این روش ارسال تبلیغات برای مشتری به روش هایی مانند ارسال از طریق بلوتوث و یا از طریق نرم افزارهای مبتنی بر وای فای مانند share it و غیره انجام می شود.

4- بازاریابی رابطه ای (Relationship Marketing)

بیشتر شرکت ها امروزه تلاش دارند تا ارتباط بیشتری با مشتریان خود داشته باشد. برخلاف روش بازاریابی معاملاتی (transactional marketing) که تمام تمرکزش بر فروش محصولات است. در بازاریابی رابطه ای شرکت ها تلاش می کنند تا مخاطبان برندشان را دوست داشته باشند. این روش باعث شده است که مشتریان مبالغ بیشتری را برای این برند ها صرف کنند. برند Walgreens با افزایش راههای ارتباطی خود با مشتریانش میزان فروش خود را شش برابر کرده است. در بازاریابی رابطه ای شما باید از همه روش های فروش مانند فروش در شرکت، فروش در وب، فروش در موبایل و... بهره بگیرید.

5- بازاریابی معاملاتی (Transactional Marketing)

این روش بازاریابی همانطور که در بالا اشاره شد بر فروش تمرکز کامل دارد. روش بازاریابی معاملاتی در حراجی ها و خرده فروشی های بزرگ کاربرد زیادی دارد. در خرده فروشی های بزرگ شرکت ها با تعداد زیادی از مشتری روبرو هستند و برای افزایش میزان خرید این تعداد زیاد مشتری از روش های مانند کپن های خرید، تخفیفات و تبلیغات کالاها اقدام به افزایش فروش خود می کنند.

6- بازاریابی با عرضه محدود محصول (Scarcity Marketing)

برخی شرکت ها برای افزایش قیمت و فروش راحتتر محصولات خود، تعداد محصول عرضه شده در بازار را کنترل می کنند. به این ترتیب خریداران با سرعت بیشتری محصولات عرضه شده را خریداری می کنند و این در حالی است که غالبا محصولات این گونه شرکت ها از رقبا گرانتر نیز هست. در بازاریابی با عرضه محدود محصول، شرکت ها میتوانند محصولات خود را سریعتر و گرانتر بفروش برسانند. مثال : شرکت رویز رویز تولید کننده خودرو با این روش براحتی برند خود و برند چینی خود فانتوم را بفروش میرساند. مثال دیگر : برند ریبن تولید کننده عینک آفتابی زمانی ارزانترین برند موجود دربازار بود. ولی با فروش این برند به یک شرکت ایتالیایی میزان عرضه این محصول کاهش یافت و قیمت آن بشدت بالا رفت و این امر فروش این محصول را چنان افزایش داد که امروزه با عرضه محصول جدید از این برند، مخاطبان در صف های طولانی برای خرید صف می کشند.

7- بازاریابی دهان به دهان (Mouth Marketing)

در روش بازاریابی دهان به دهان، تبلیغ کالا بصورت حضوری صورت می گیرد. مشتریان اغلب مایل به گفتگو درباره برندهای مورد علاقه خود هستند. بیشتر مردم دوست دارند داستان خرید از برندهای معروف را برای هم نقل کنند. بازاریابی دهان به دهان اولین روشی است که طی آن یک فرد به تهیه یک محصول علاقه مند میشود. شرکت ها و بازاریابان امروزه میدانند که بازاریابی دهان به دهان به شرکت و برند آنان اعتبار خواهد داد.

بازاریابی دهان به دهان

بیشتر بخوانید شرکت طراحی سایت ساخت سایت طراحی سایت شرکتی

تبلیغات میان متنی

8- بازاریابی دعوت به خرید (Call to Action (CTA) Marketing)

بازاریابی CTA را معمولا در وب تعریف می کنند و بیان میدارند که شما هنگام ترغیب مشتری و جلب نظر او به بازدید از یک کالا و یا مشاهده جزئیات آن باید یک راه برای دعوت به خرید نیز در سایت خود قرار دهید. یک نوشته بزرگ و یا یک دکمه با گرافیک جذاب که از مشتری میخواهد با کلیک روی آن کالا را بخرد. این روش برای اهدافی مانند عضویت برای دریافت مجله های تبلیغاتی نیز کاربرد دارد.

دعوت به خرید در بازاریابی سنتی

هنگامی که در بازاریابی سنتی فروشنده کالایی را که مشتری آن را پسندیده توضیح میدهد در انتها باید از مشتری بخواهد که کالا را تهیه کند. اگر دقت کرده باشید اکثر فروشندگان حرفه ای تبلیغات خود را با این جمله، که چرا کالا رو نمی خرید؟ به پایان میبرند. شما در جواب این سوال پاسخی خواهید داد. مانند اینکه، قیمتش برایم گران است و یا هنوز مطمئن نیستم کالا برای من واقعا مناسب باشد. به این ترتیب فروشنده دقیقا میداند که چگونه دیالوگ های خود را برای رفع این مشکل تنظیم کند. به این ترتیب شانس فروش افزایش خواهد یافت.

9- بازاریابی ویروسی (Viral marketing)

در این روش بازاریابی تلاش میشود تا با کمک تبلیغات پیش از عرضه یک محصول در بازار، مخاطب را برای خرید آن مشتاق کرد. در بازاریابی ویروسی یا بازاریابی وایرال تلاش بر گستردگی هر چه بیشتر تبلیغات است. برند های مشهور مانند سامسونگ برای این روش های تبلیغاتی گاهی هزینه پرداخت نمی کنند. علاقه مندان محصولات آنها در شبکه های اجتماعی بصورت رایگان تبلیغات آنان را دست به دست می کنند. این روش پخش شدن تبلیغات وایرال در شبکه های اجتماعی باعث شده است که به این نام خوانده شود. زیرا درست مانند یک ویروس در شبکه های اجتماعی منتشر میشود. یادمان باشد که استفاده از این شیوه تبلیغات برای شرکت ها و برندهای شناخته نشده هزینه های بالایی در پی دارد.

بازاریابی ویروسی

10- بازاریابی برحسب تنوع (Diversity Marketing)

این روش بازاریابی بر حسب تنوع جنسیت، ذائقه، فرهنگ و انتظارات بازاریابی و ارائه محصول را انجام می پذیرد. مثال: روش ارائه محصول خرما در عراق و فرانسه باهم متفاوت است و شرکتی که میخواد در این دو کشور محصول خرما ارائه بدهد باید نوع محصول ، روش بسته بندی و حتی نوع تبلیغ متفاوتی را برای هر کدام از این دو کشور در نظر بگیرد. مثلا برای فروش خرما در کشور عراق تازگی و شیرینی خرما در تبلیغات بسیار موثر خواهد بود. و در فرانسه عدم استفاده از مواد شیمیایی در پروش خرما و تست عدم وجود فوزاریوم در تبلیغ موثر واقع خواهد شد.

برنامه بازاریابی چیست؟

در این قسمت تلاش ما بر این است که از تعاریفی که در بالا ذکر شد برای تبیین یک تعریف ساده و کاربردی برای برنامه بازاریابی دست یابیم. مقاله های متعددی در تعریف برنامه بازاریابی موجود است که تعاریف مختلفی از برنامه بازاریابی ارائه داده اند. اما برای رسیدن به یک تعریف دقیق از یک برنامه بازاریابی، باید ببینیم که برنامه بازاریابی باید چه مشکلاتی را برطرف کند.

برنامه بازاریابی باید یک نقشه راه برای فعایت های بازاریایی شرکت ارائه دهد. که در طی آن میزان بازارهدف، پیشبینی میزان فروش، راهکارهای مقابله با رقبا را، به زبانی برای صاحبان شرکت شرح دهد. صاحبان شرکت انتظار دارند که با در دست داشتن یک برنامه بازاریابی دیگر نیازی به مشاوره بازاریابی نداشته باشند. ما میدانیم این امر غیر ممکن است ولی میتوان تا جای ممکن برنامه بازارابی را ساده تر نگاشت تا نیاز کمتری به توضیح روش های موجود در آن وجود داشته باشد. با این توصیف ها میتوان برنامه بازاریابی را بصورت خلاصه اینگونه تعریف کرد.

برنامه بازاریابی شامل کلیه راهکار های ما برای بازاریابی و تبلیغات ، موقعیت فعلی شرکت در بازار و نحوه و میزان پیشرفت در بازار و کسب سهم بیشتر از بازار و راههای دریافت نظرات و خواسته های مشتریان و تعیین استراتژی های شرکت برای پاسخ به این نیاز ها میباشد.

اهداف برنامه بازاریابی

برخی از صاحبان تجارت و شرکت ها برنامه بازاریابی را ایجاد و در گوشه ای قرار میدهند. برنامه بازاریابی نقشه راه تجارت برای رسیدن به اهداف خود میباشد. برنامه بازاریابی مرتبا برای اهدافی که از طریق اجرای آن بدست آمده است باید مورد بازبینی و بررسی قرار گیرد.

در تجارت های کوچک هدف برنامه بازاریابی اغلب با اهداف شرکت یکی است و در واقع برنامه بازاریابی نقش برنامه شرکت را بازی می کند. بازاریابی بخش مهمی از فعالیت های یک شرکت کوچک است. اما اگر نمیخواهید برنامه بازاریابی کل برنامه شرکت شما باشد. آنرا بعنوان بخش مهمی از برنامه کلی شرکت خود استفاده کنید.

مزایای برنامه بازاریابی

اهمیت بالای برنامه بازاریابی نمیتواند امری اشتباه باشد. بازاریابی برای عرضه محصولات و خدمات بسیار اهمیت دارد. بدون بازاریابی مشتریان و خریداران از وجود ما آگاه نشده و امکان خرید از ما از بین میرود. بدون خریدار فروشی وجود ندارد.

مزایای برنامه بازاریابی را میتوان بصورت زیر بیان کرد:

  • تشریح کامل بازار: بدون شناخت دقیق مشتری امکان فروش در بازار وجود ندارد.
  • کمک به ایجاد شعار تبلیغاتی موثر: بازاریابی درباره شناخت دقیق کالا ها و خدمات خود و شناخت نیازهایی است که این کالا ها و خدمات برطرف می کنند. شعارهای تبلیغاتی باید برای مخاطبان ما در بازار هدف نوشته شود.
  • تعیین تمرکز و میسر حرکت : با ایجاد نقشه بازاریابی، میتوانیم نحوه استفاده و میزان استفاده از هرکدام از روشهای بازاریابی، مانند: بازاریابی ایمیلی و بازاریابی شبکه های اجتماعی را تبیین و بر اساس نتایج حاصله از هر کدام، نقشه بازاریابی خود را اصلاح و باز نویسی کنیم.

برنامه بازاریابی چگونه تدوین میشود؟

پیش از بحث در چگونگی تدوین برنامه بازرگانی باید یادآور شویم که برنامه بازایابی یک برنامه ایستا برای یک سال نیست، بلکه باید در طول سال مورد بازنگری و بروز رسانی قرار گیرد.

یک برنامه بازاریابی برای صنایع کوچک عناصر بسیاری را در بر میگیرد. این عناصر شامل رقبا، تقاضا برای محصول و خدمات ارائه شده و نقاط قوت و نقاط ضعف از دید بازار برای تجارت و رقبا میباشد.

یک برنامه بازاریابی یک ابزار برای رفع نیازهای بازاریابی شما است، که بصورت روزانه به شما برای رسیدن به بازار هدف و سود مد نظرتان کمک می کند. برای تهیه برنامه بازاریابی باید موارد زیر را بدانیم.

برای تدوین برنامه بازاریابی چه مواردی را باید مد نظر داشته باشیم

جزئیات تجارت خود ، وضعیت فعلی تجارت : کالا و محصولات شما چیست؟ برای افزایش تعداد مشتریان و جذب مشتری جدید چه کارهایی باید انجام دهید و در این راه با چه مشکلاتی مواجه هستید. برای سال آینده با چه مشکلاتی روبرو خواهید شد. مشکلاتی مانند عدم توان کار، تغییر قوانین تجارت و غیره؟

  1. بازار هدف شما را چه کسانی تشکیل میدهند؟ بیشترین اشخاصی که ممکن است کالا و یا خدمات شما را تهیه کنند چه کسانی هستند؟ پاسخ شما نمی تواند همه باشد. برای کمک به تعریف بازار هدف خود به این سوال پاسخ دهید: کالا و خدمات شما چگونه به مردم کمک می کند؟ پاسخ این سوال موجب میشود راحتتر به توانید به سوال چه کسی به این کالا و خدمات نیاز دارد پاسخ دهید. ممکن است چندین گروه مخاطب کالا و خدمات شما باشد. برای مثال اگر تجارت شما برای کاهش وزن به مردم کمک می کند. بازار هدف شما میتواند مادرهایی باشد که میخواهند کودکانشان وزن کم کنند و یا افراد چاقی باشند که نگران سلامتی خود هستند. شناختن بازار هدف میتواند برای ایجاد پیام تبلیغاتی به شما کمک کند.
  2. اهداف شما در طول زمان برنامه بازاریابی چیست؟ اهداف خود را کاملا مشخص کنید. مثلا تعداد افزایش ایمیل های خود به N عدد در ظرف یکسال. یافتن N عدد مشتری جدید. تعیین دقیق تعداد در تعین اهداف بسیار مهم است.
  3. کدام تاکتیک های بازاریابی را برای رسیدن به بازار و اهداف مورد استفاده قرار خواهید داد؟ شناخت بازار هدف به شما برای تعیین استراتژی های بازاریابی در بازار هدف کمک خواهد کرد.
  4. محل تجمع بازار شما کجاست؟ چگونه میتوان این بازار را برای محصولات خود بررسی کرد؟ برای مثال: اگر مخاطبین شما در بازار زمان زیادی را در فیس بوک صرف می کنند. شما میتوانید یک صفحه طرفداران در فیسبوک ایجاد کنید. شاید هم بخواهید تبلیغات فیسبوکی خریداری کنید. اگر کسب و کار شما در ارتباط مستقیم با تجارت های دیگر است. شاید بهترین کار نوشتن یک آگهی رپورتاژ در مجله های صنعتی برای کالا و خدماتتان است. تا با کمک آن بازار هدف خود را تحت تاثیر قرار دهید.
  5. هزینه بازاریابی چقدر است؟ آخرین موردی که برای تهیه یک نقشه بازاریابی باید برای آن اهمیت قائلی شویم هزینه های بازاریابی است. هزینه بازاریابی بسیار مهم است. همه ما برند هایی را میشناسیم که تبلیغات بسیار وسیعی را در ابتدای شروع کار خود انجام داده و ناگهان از صفحه روزگار محو شده اند. اغلب این شرکت ها در محاسبه میزان هزینه و نحوه تامین این هزینه با مشکل روبرو بوده اند. یک طرح بازاریابی، باید میزان هزینه های بازاریابی و نحوه تامین آن را مشخص کند.

برنامه بازاریابی چیست و چگونه تدوین میشود

در بالا بصورت کامل تعریف بازاریابی و چگونگی تدوین یک برنامه بازاریابی را شرح دادیم اگر بخواهیم بطور خلاصه برنامه بازاریابی و نحوه تدوین آن را بیان کنیم میتوانیم بگوییم:

تعیین کنید که چرا مشتریان باید شما را انتخاب کنند:

  1. مزیت های رقابتی کالا و خدمات خود نسبت به رقبا را بررسی کنید: اگر هدفتان از ایجاد کسب و کار کپی کردن یک کسب و کار موفق مانند دیجی کالا بوده است. باید بدانید که برای رسیدن به هدف خود باید راهکارهایی داشته باشید که شما را از رقیبتان جلو بیاندازد. به عبارتی باید مزیت رقابتی داشته باشید.
  2. مشتری خود را مشخص کنید: سطح سواد، سطح درآمد، سطح بازار در حال حاضر، این موارد را درباره مشتریان خود بدانید.
  3. رقبایی که در حال حاضر مشتریان شما را تحت تاثیر قرار میدهند بشناسید: تحلیل رقبا از مسائل مهم در نقشه بازاریابی است. باید بدانید نقاطی قوت و نقاط ضعف رقبایتان کجاست. شعار تبلیغاتی رقبایتان چیست و سیاستهای مشتری مداری رقبایتان چگونه است.
  4. مکان برند خود را مشخص کنید: در تجارت گاهی شما باید بین لوکس بودن و کاربردی بودن یکی را انتخاب کنید. ارزان بودن، یا گران بودن، جایگاه برند شما در کجای بازار است. آیا برند شما بین برند های لوکس قرار دارد و یا جزء برندهای با دوام و ارزان است.
  5. آنالیز موقیعت فعلی تجاری، مخاطبان، اهداف بازاریابی، استراتژی ها و تاکتیکهای بازاریابی، هزینه های بازاریابی: در آخرین گام باید آنالیز دقیقی از این موارد ارائه دهیم تا بتوایم در طول زمان موفق باشیم.


[ بازدید : 425 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

طراحی درب شیشه ای اتوماتیک

جمعه 18 بهمن 1398
14:02
siavash

درب اتوماتیک

درب به‌ عنوان قسمت اصلی و ارتباط دهنده یک ساختمان یا یک مکان همواره مورد توجه افراد بوده، به‌طوری‌ که از گذشته تا به امروز در روند شکل‌گیری و تحول آن تغییرهای فراوانی داشته. امروزه با پیشرفت در فنّاوری و کمک آن به زندگی جوامع بشری درب‌ها نیز شکل گذشته و قدیم به خود را از دست‌داده و با تکامل ساخت آن به‌صورت اتوماتیک درآمده است.

  • درب اتوماتیک به درب‌هایی گفته می‌شود که باز و بسته شدن آن به‌ صورت اتوماتیک و به‌ وسیله قطعات و ابزارهایی که بر روی درب سوار شده به اجرا درمی‌آید.
  • درب اتوماتیک در انواع مختلفی موجود است که بنا به نوع آن از اپراتور و قطعاتی خاصی استفاده می‌شود.
  • درب اتوماتیک به دلیل باز و بسته شدن اتوماتیک رفت‌وآمد از آن به سهولت و راحتی انجام می‌شود و این راحتی استفاده از درب اتوماتیک موجب شده که در بسیاری از مکان‌ها مورد استفاده عموم قرار بگیرد. درب اتوماتیک مدرن‌ترین نوآوری است که در آن قابلیت بالای عملکرد، امنیت، راحتی و طراحی یک اولویت است و به سمت اطمینان از این‌که راه‌حل‌های درب اتوماتیک هم تمرکز و هم‌چشم گیر بودن هر منطقه ورودی است، پیش می‌رود.
  • درب اتوماتیک موجود در رامادُر از بهترین قطعات و یراق‌آلات شکل‌گرفته، که دارای کیفیت بالا در کارکرد و عملکرد است که در تمام پروژه‌های اجرایی رضایت تمامی کارفرمایان را جلب نموده است.

ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای

نحوه اندازه گیری ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای در رامادر بدین صورت است که بعد از ثبت درخواست کارشناسان برای اندازه گیری به محل پروژه رفته و ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای را مشخص می کنند و بر اساس آن فریم ها، شیشه ها و سایر موارد مختص به درب اتوماتیک تولید و نصب می گردد.

برای تعیین ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای باید عوامل زیر را در نظر گرفت:

  1. درب اتوماتیک شیشه ای معمولا دارای یک قدرت کشش و سرعت نیستند و باید نسبت به ابعادی که برای شیشه ها در نظر می گیرید پکیج مناسب را انتخاب نمایید.
  2. ابعاد های استاندارد می توانند با اپراتور های معمولی بدون محدودیت کار کنند ولی در درابعاد بزرگ باید از پکیج های قوی تر استفاده شود.
  3. ارتفاع استاندارد برای درب اتوماتیک ۲۴۰ سانت می باشد و زیر این ابعاد مشکلی برای درب اتوماتیک به وجود نمی آورد و ارتفاع بیش از این باید از پکیج های مناسب این ابعاد استفاده نمود.

مزایای استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای

  • عایق بودن در برابر گرما و سرما

  • صرفه جویی در انرژی

  • عایق صدا

  • به دلیل عدم تماس دست مانع از شیوع بیماری های واگیر دار میشود

  • امکان استفاده با هر نوع معماری

  • کنترل رفت و امد

  • و …. .

رنگ بندی درب های ضد حریق

متناسب با دکوراسیون و لابی و راه پله و مواردی از این دست طبق سلیقه طراح و یا کارفرمای پروژه، رنگ درب ضد حریق انتخاب میگردد. رایچ ترین رنگ پیشنهادی کارخانه های تولید کننده درب ضد حریق، رنگ سفید و یا کرم می باشد اما سایر رنگ ها نیز مطابق با سلیقه مشتری بر روی درب ها رنگ آمیزی میگردد.

کد رنگ ها بر اساس کد رال می باشد اما برخی از کارخانجات تولید کننده رنگ در ایران کدهای منحصر به فردی را دارند که جهت سفارش می بایست حتما کالیته رنگ کارخانه مذکور موجود باشد تا بر اساس آن کدهای رنگ سفارش گذاری گردد.

رنگ های درب ضد حریق انواع رنگ های براق، متالیک، چرمی، سمباده ایی، چکشی و… را شامل می گردد. اخیرا متعاقب درخواست مشتریان و نیاز بازار، رنگ هایی با طرح چوب و یا سنگ نیز توسط کارخانه ها تولید و بر روی درب ها با تکنولوژی خاصی رنگ آمیزی میگردد و احساس درب چوبی و درب با روکش سنگی را به مصرف کننده القا می نماید.

رنگ های مورد استفاده در پوشش درب ضد حریق از نوع پودری میباشد و به روش الکترواستاتیک برروی لنگه و چهارچوب درب پاشیده میشود. که تقریبا قطر رنگ پاشیده شده بین ۸۰ تا ۱۰۰ میکرون متغیر می باشد.

رنگ پس از اینکه ورق چهارچوب و لنگه درب اسیدشویی گردید بر روی درب پاشیده می شود و در کوره ای کاموایر و سنتی تثبیت می گردد.

درب اتوماتیک شیشه ای به چند دسته تقسیم میشود

  • درب اتوماتیک شیشه ای کشویی

  • درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

  • درب اتوماتیک شیشه ای منحنی

  • درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی

  • اتوماتیک شیشه ای اتوبوسی

  • درب اتوماتیک شیشه ای گردان

  • درب اتوماتیک شیشه ای لولایی

  • درب اتوماتیک شیشه ای رادیولوژی

این درب ها علاوه بر برخورداری از ویژگی های درب اتوماتیک شیشه ای هر کدام دارای مزیت های دیگری نیز در نوع خود دارا میباشد . که این مقاله مجال سخن گفتن از ان نیست .

امروزه از درب اتوماتیک شیشه ای در بسیاری از مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها، سازمان‌ها و ... که جزو بیشترین رفت‌وآمدهاست استفاده می‌شود. به عنوان نمونه می توان شرکت کیش سل پارس را نام برد. درخواست معماران و مدیران ارشد این بناها خواستار استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای هستند؛ زیرا استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای در ساختمان ها موجب استفاده راحت عموم از افراد جامعه می‌باشد، زیرا یکی از این موارد استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای، بهداشت افراد است. عدم وجود دستگیره در این درب‌ها تأثیر چشمگیری در جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیردار است.

از مزایای درب اتوماتیک شیشه ای می توان گفت:

  • جلوگیری از اتلاف انرژی
  • رعایت نظافت محیط به دلیل عدم برخورد افراد با شیشه

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

  1. درب اتوماتیک کشویی (Sliding Automatic Doors)
  2. درب اتوماتیک تلسکوپی (Telescopic Automatic Doors)
  3. درب اتوماتیک منحنی یا قوسی (Curved Automatic Doors)
  4. درب اتوماتیک تاشو یا اتوبوسی (Folding Automatic Doors)
  5. درب اتوماتیک دوار (Revolving Automatic Doors)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

درب شیشه ای یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنید. تیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به دراتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. درب شیشه ای در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

قیمت موتور درب اتوماتیک شیشه ای

در اکثر موارد برای دستگاه‌های در بازکن اتوماتیک از موتورهای تک فاز استفاده می‌شود. این موتورهای درب اتوماتیک باید قابلیت چپ‌گرد راست‌گرد شدن داشته باشند؛ لذا از موتورهای تک فاز با دو سیم‌پیچ مشابه استفاده می‌شود که با سری قرار گرفتن یک خازن با هرکدام از سیم‌پیچ‌ها می‌توان جهت حرکت موتور را تغییر داد. معمولاً ۴ سیم از موتور خارج می‌شود که یک سیم به‌عنوان ارت و دوسیم دیگر به دو سر خازن وصل می‌گردند و یک سیم مشترک است.

قیمت موتور درب اتوماتیک شیشه‌ای نسبت به نوع موتور تعیین می‌گردد. تمام سیم‌های موتور در انتها به پایانه‌های مدار الکترونیکی وصل می‌شوند. این موتورها در توان‌های ۵۰ وات تا ۱۰۰۰ وات برای درب اتوماتیک مختلف از نظر اندازه و وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنها در مورد درب‌های دو لنگه از دو موتور استفاده می‌شود ولی در بقیه موارد یک موتور مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته‌ای که باید در مورد کار موتور توجه نمود این است که کار یکسره و مداوم موتور در این سیستم‌ها باعث داغ شدن موتور و آسیب دیدن آن می‌شود. لذا باید از باز و بسته کردن پشت سرهم درب بدون وقفه اجتناب کرد.

قیمت درب اتوماتیک شیشه ای

مشخص شدن قیمت درب اتوماتیک شیشه ای به عوامل زیر بستگی دارد:

  • مدل های مختلف درب شیشه ای اتوماتیک بسته به برند اُپراتور مورد نظر (کشور و شرکت تولید کننده) دارد.
  • نوع فریم شیشه های درب اتوماتیک، پهنای دهنه درب اتوماتیک و مواردی دیگر بر قیمت محصول تاثیر گذار است.
  • ابعاد، میزان متراژ شیشه مورد استفاده، داشتن شکل ظاهری منتظم و یا منحنی قیمت درب اتوماتیک شما متغیر است.
  • تغییر در ابعاد استاندارد درب اتوماتیک بر نوع موتور و میزان قدرت آن تأثیرگذار است.
  • ایجاد طرح بر روی شیشه که می تواند طرح های متفاوت از جمله لوگوی تجاری شما را شامل می شود.
  • رنگهای متنوع شیشه سکوریت نصب شده نیز به نوبه خود بر قیمت درب اتوماتیک شیشه ای تأثیرگذار است.


قیمت چشمی درب اتوماتیک

  • همان طور که می دانید چشمی درب اتوماتیک، یکی از قطعات بسیار مهم و اصلی در کارکرد درب اتوماتیک می باشد که در فرایند باز و بسته شدن درب به صورت اتوماتیک بسیار تاثیر گذار است
  • چشمی درب اتوماتیک دارای اشعه های مادون قرمز است که با نصب آن بر بالای درب رفت و آمد افراد را شناسایی و در صورت حرکت مستقیم به سمت درب اتوماتیک حضور افراد و اشیا را از طریق قطع اشعه های مادون قرمز شناسایی کرده و موجب باز شدن درب می شود.
  • با این توصیفات می توان اذعان داشت که چشمی و سنسور درب اتوماتیک باید بسیار باکیفیت و درجه یک باشد، تا کارکرد آن به درستی و بدون مشکل انجام شود.
  • رامادر با استفاده از چشمی های درجه یک و باکیفیتی که بر روی درب اتوماتیک نصب می نماید کارکرد صحیح درب اتوماتیک را تضمین می نماید.
  • جهت محاسبه قیمت چشمی درب اتوماتیک واردکردن ابعاد فضای نصب درب اتوماتیک و فریم‌های درب اتوماتیکاز آلومینیوم و یا استیل ( از ورقه‌های استیل درجه‌یک نگیر و بدون موج می‌باشند.) را انتخاب کنید. مواردی دارای اهمیت است که بعد از محاسبه دقیق کارشناس رامادر به جمع‌بندی رسیده‌اید و تمایل دارید که سفارش شما توسط شرکت رامادر انجام شود. می‌توانید از طریق اینترنتی برای اطلاع دقیق از قیمت چشمی درب اتوماتیک درب اتوماتیک درخواست خود را به اطلاع کارشناسان فروش ما برسانید. و همین طور فروش درب اتوماتیک به همکار هم با قیمتی مناسب عرضه می شود.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

همچنین می توانید کرکره برقی و قیمت کرکره برقی و پرده برقی را در وبسایت قائم الکترونیک و از کارشناسان این شرکت استعلام کنید. ما ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما عزیزان هستیم. هموطنان ایرانی همچنین می توانند انواع جک برقی و قیمت جک برقی را در سایت قائم الکترونیک دنبال کنند.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اجزای درب اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک شیشه ای از چندین بخش تشکیل می شود که شامل اپراتور، شیشه ها و لت ها، دستگاه کارتخوان، و کلید پوش باتن و … می باشد.

اپراتور: شامل قطعاتی از قبیل موتور

آلمانی RECORD سوئیس و TORMAX می باشد که کلیه این قطعات به صورت اورجینال محصول کمپانی باشند که تماما بر روی یک ریل ماژولار نصب خواهند شد که کل این پکیج توسط کاوری که با رنگ پودری الکترواستاتیک به صورت کوره ای رنگ آمیزی شده،به طور کامل پوشانده شده و نمای زیبا و شکیلی به اپراتور خواهد بخشید.

موتور:

یکی از مهم ترین قطعات تشکیل دهنده اپراتور موتور دستگاه می باشد، کلیه درب های اتوماتیک آلمان می باشد،کمپانی دانکر آلمان یکی از معتبرترین تولید DUNKER شیشه ای شرکت آدورا مجهز به موتور کننده های تخصصی موتور در دنیا می باشد که یکی از محصولات این کمپانی موتور درب های اتوماتیک می باشد.
در دربهای اتوماتیک اروپایی، شرکت های چینی با جعل برند موتور Dunker به جهت محبوبیت موتور های دانکر اقدام به فروش موتورهای تقلبی با ظاهر موتورهای دانکر کرده است که متاسفانه با استقبال عده ای سوء استفاده گر در داخل کشور روبرو شده و اقدام به فروش درب اتوماتیک چینی به عنوان بازار مشترک با موتور دانکر تقلبی آلمانی کرده اند.
درموتورهای اصلی دانکر آلمان مشخصات فنی به طور کامل بر روی بدنه موتور حک شده است و صورت لیبل نیز نمی باشد و دارای شماره سریال قابل پی گیری در سایت رسمی کمپانی دانکر می باشد،که مشخصاتی از قبیل تاریخ تولید،تاریخ خروج از کارخانه، مدل دستگاه و…… را در صورت اصل بودن کالا ارائه خواهد کرد.

کنترل باکس:

کنترل باکس یا مادر بورد، اصلی ترین قسمت درب اتوماتیک به عنوان اتاق فرمان درب اتوماتیک شیشه ای می باشد که وظیفه کنترل موتور، قفل و سرعت باز و بسته شدن و قفل شدن دستگاه را نیز دارد.کنترل باکس تورمکس با منوی ساده و دارای نمایشگر خطا و تتنظیمات دیجیتال می باشد.
سیستم مدیریت ( BMS همچنین کنترل باکس درب های اتوماتیک شرکت آدرا امکان اتصال به سیستم ساختمان( را نیز دارا می باشد که در صورت نیاز قابلیت فعال شدن را دارد.در این سیستم استابلایزر)نوسان گیر برق( به صورت اورجینال توسط کمپانی سازنده تعبیه شده است که باعث بالا بردن امنیت سیستم در مقابل نوسانات احتمالی برق خواهد شد و سیستم را از نصب جداگانه استابلایزر غیر اورجینال بی نیاز خواهد کرد و همچنین وجه تمایز با سیستم های مشابه موجود در بازار است که اکثرا نیاز به نصب استابلایزار جداگانه خواهند داشت.


[ بازدید : 319 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

نحوه ساخت پلاگین در وردپرس

شنبه 23 آذر 1398
10:43
siavash

وردپرس یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا برای طراحی وب سایت می باشد که به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا می تواند گزینه بسیار مناسبی برای طراحی سایت شما باشد.

پلاگین های وردپرس به شما امکان اضافه کردن امکانات و انجام تغییرات و بهینه سازی در وردپرس را می دهند به جای آنکه نیاز باشد هسته برنامه را تغییر دهید و شما می توانید تغییرات و نیازهای خود را توسط توابع پلاگین ها انجام دهید. یک پلاگین وردپرس یک برنامه نوشته شده به زبان PHP می باشد که امکانات و تغییرات جدید را به وردپرس اضافه می نماید. در حقیقت یکی از دلایل محبوبیت وردپرس همین قابلیت اضافه نمودن پلاگین ها و امکانات جدید به سیستم مدیریت محتوای وردپرس می باشد.

در صورتی که نیاز به اضافه کردن امکان جدیدی دارید که در هسته وردپرس وجود ندارد می بایست قبل از آغاز به ساخت پلاگین به بانک پلاگین های وردپرس مراجعه نمایید و پلاگین مورد نظر خود را جستجو نمایید. در صورتی که پلاگین مورد نظر خود را یافتید کافی است آن را در سیستم مدیریت محتوای وردپرس خود نصب نمایید. در غیر این صورت می توانید اقدام به ساخت پلاگین وردپرس خود نمایید.

در اینترنت مطالب آموزشی بسیاری در مورد ساخت قالب وردپرس وجود دارد که در بخش زیر نحوه ساخت قالب وردپرس را به ساده ترین روش ممکن برای شما بیان می نمایم.

پلاگین های وردپرس معمولا در داخل فلدر wp-content/plugins به صورت فلدر قرار دارند. البته ممکن است نام فلدر wp-content در تنظیمات وب سایت به نام دیگری تغییر یافته باشد. برای آنکه پلاگین وردپرس خود را ایجاد نمایید در گام اول می بایست در این بخش wp-content/plugins فلدر مربوط به پلاگین خود را ایجاد نمایید. بهتر است این نام خاص باشد تا با سایر پلاگین های موجود در بانک پلاگین وردپرس تداخل نداشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که در حال ساخت فرم اختصاصی هستید می توانید نام برند شما دارکوب می باشد می توانید فلدر پلاگین را darkobform نام گذاری نمایید.

در مرحله بعدی می بایست قابل PHP هسته پلاگین خود را ایجاد نمایید. نام این فایل می بایست معمولا نام فلدر شما باشد که در مثال فرم دارکوب نام فایل هسته پلاگین darkobform.php خواهد بود و برای آنکه وردپرس بتواند این فایل را بخواند می بایست کد زیر را در بالای فایل خود اضافه نموده و مطابق اطلاعات پلاگین خود تغییر دهید.

/*
Plugin Name: darkob plugin
Description: A test plugin by joomir.com and sitedar.com to demonstrate wordpress functionality
Author: ahmad balavipour
Version: 0.1
*/

که در کد بالا plugin name نام پلاگین شما می باشد که می بایست آن را درج نمایید و بقیه موارد اجباری نیستند.

پس از انجام این مرحله می بایست به کنترل پانل وردپرس خود مراجعه نموده و در لیست پلاگین های نصب شده وردپرس پلاگین مورد ساخت شده خود را فعال سازی نمایید. هم اکنون پلاگین شما فعال می باشد و می توانید برنامه نویسی خود را شروع نمایید. برای شروع معمولا احتیاج دارید یک منو در بخش مدیریت وب سایت ایجاد نمایی. برای ساخت منو کد زیر را به فایل darkobform.php اضافه نمایید.

add_action('admin_menu', 'test_plugin_setup_menu');

function test_plugin_setup_menu(){
add_menu_page( 'Test Plugin Page', 'Test Plugin', 'manage_options', 'test-plugin', 'test_init' );
}

function test_init(){
echo "

Hello World!

";
}

در کد بالا منویی با نام Test Plugin در پانل مدیریت وردپرس شما ایجاد خواهد شد که با کلیک بر روی آن متن Hello World چاپ می گردد. پس هم اکنون منوی مدیریت خود را ایجاد نموده اید و می توانید آن را توسعه دهید.

از روش های مختلفی می توانید خروجی پلاگین خود را در وب سایت نمایش دهید که یکی از ساده ترین راه ها Shortcode های وردپرس می باشد. از طریق Shortcode می توانید خروجی پلاگین خود را در هر جا که به آن نیاز دارید چاپ نمایید. در صورتی که نام Shortcode شما joomirform باشد برای چاپ خروجی کافی است [joomirform] را در محتوای خود اضافه نمایید.

برای ایجاد Shortcode کافی است از کد زیر استفاده نمایید:

function joomir_addform( $atts ) {
// code
}
add_shortcode( 'joomiraddform', 'joomir_addform' );

که در کد بالا Shortcode با نام joomiraddform ایجاد می گردد.

این مقاله در حال تکمیل می باشد.

منبع:

http://codex.wordpress.org/Writing_a_Plugin


[ بازدید : 344 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

عدم پشتیبانی وردپرس از اکسپلورر

شنبه 23 آذر 1398
10:42
siavash

یکی از متخصصان گوگل اخیرا اعلام کرده که وردپرس 4/8 دیگه از اینترنت اکسپلورر پشتیبانی نمیکنه، با این اعتقاد که دیگه اینترنت اکسپلورر قدیمی شده. تو این پست دلایل قدیمی شدنش رو بررسی میکنیم.
بعضی‌ها حتی نمیدونن اینترنت اکسپلورر چیه یا شاید هیچ وقت هم ازش استفاده نکرده باشن، اما کسایی که یه مدت دائمی ازش استفاده کرده‌اند، حالا مجبورند به یه مرورگر دیگه نقل مکان کنند. دارکوب توصیه میکنه به گوگل کروم نقل مکان کنید تا براتون بهتر باشه و موقع مرور وب تجربه کاربری بهتری رو حس کنید.

بیشتر بخوانید شرکت طراحی سایت ساخت سایت طراحی سایت شرکتی

مرخص کردن اینترنت اکسپلورر

فقط هم وردپرس نیست که دیگه از اینترنت اکسپلورر پشتیبانی نمیکنه، مایکروسافت هم همچین خبری رو اعلام کرده. بنابراین دیگه باید برای همیشه با اینترنت اکسپلورر خداحافظی کنیم. به نظر من این برای طراح‌های سایت و کاربرهای اینترنت که از تجربه کاربری بهتر سود میبرند، یه تغییر مثبته، چون اینطوری میتونیم بهتر خدمات رسانی کنیم و در نتیجه کاربرهای سایتهامون یا در واقع کسایی که وب رو مرور میکنند، نتایج بهتری کسب خواهند کرد.
این حقیقت که الآن حدود 95% از مشتریهامون گوگل کروم رو بعنوان مرورگر اختصاصی‌شون انتخاب کردند، یعنی دیگه به ندرت سایتهاشون مشکلی با اینترنت اکسپلورر خواهد داشت. فقط تعداد کمی از اینترنت اکسپلورر استفاده میکنند و به خاطر همین تو طراحی و قالب سایتهای وردپرسی مشکلات زیادی با تغییرات اینترنت اکسپلورر نداشتیم.
دارکوب معتقده با توجه به اینکه تعداد کمی از مردم دیگه هنوز دارن از این مرورگر استفاده میکنند، کنار گذاشتن اینترنت اکسپلورر مشکلی بزرگی بوجود نمیاره. اما به اون دسته که هنوز از اینترنت اکسپلورر استفاده میکنند توصیه میکنیم به گوگل کروم مهاجرت کنند. گوگل کروم مزایای زیادی داره و بیشتر با نیازهای کاربرها سازگار میشه. به جز این، میلیونها یا حتی شاید میلیاردها کاربر اینترنت در حال حاضر دارن از گوگل کروم استفاده میکنند، و این یعنی شما هم (اگه جز صاحبان صنایع باشید) باید حالا دیگه از گوگل کروم استفاده کنید تا بتونید کسب و کارتونو به میلیونها کاربر عرضه کنید.

توصیه به نقل مکان از اینترنت اکسپلورر

توصیه اصلی ما اینه که وقتی از اینترنت اکسپلورر مهاجرت کردید، برید سراغ گوگل کروم. گوگل کروم هم برای تجار و هم برای استفاده شخصی، بروزترین و کاردان‌ترین مرورگر به حساب میاد.
دارکوب خوشحال میشه کمکتون کنه به پشتیبانی بهترِ سایت تجاریتون و اینکه سایتتون علاوه بر دستگاه های مختلف، نسبت به مرورگرهای مختلف هم واکنشگرا باشه کمک کنه. ما همیشه با ارائه راهکارهای هوشمندانه به مشتریها به بازاریابی کسب و کارشون کمک کرده‌ایم. خدمات ما شامل کلیه خدمات مربوط به وب، از سایت واکنشگرا تا تبلیغات کلیکی، بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی و غیره رو شامل میشه.
امیدواریم این پست وبلاگ هم شما رو در بروز کردن اطلاعاتتون کمک کرده باشه و از تغییرات وردپرس روی اینترنت اکسپلورر مطلع شده باشید. اگه فکر میکنید سایتتون روی مرورگرها یا دستگاه های مختلف درست کار نمیکنه، با تیم تخصصی دارکوب تماس بگیرید تا مشکل سایتتونو پیدا و راهکارهای مناسب برای حل مشکل رو خدمتتون عرضه کنیم.

سخن پایانی

بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد.


[ بازدید : 417 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

اشتباهات رایج در سئو سایت وردپرس

شنبه 23 آذر 1398
10:38
siavash

برای موفقیت آنلاین، سئو یا بهینه سازی موتور جستجو اهمیت زیادی داره. اگه میخواهید سایتتون روی صفحات موتور جستجو رتبه بگیره باید از یکسری اشتباهات خیلی مهم دوری کنید. تو این پست به بعضی از این اشتباهات رایج اشاره خواهیم کرد و روشهای پیشگیری از اونها رو آموزش خواهیم داد.

عدم استفاده از تگ های متا و عنوان برای تمام صفحات و پست‌های وبلاگ

روباتهای موتور جستجو به پشت صحنه اینترنت ما نگاه میکنند و هر چند وقت یکبار داده ها رو اسکن و جمع میکنند. تگ های متا و توصیفات متا یکی از ساده ترین و مهمترین بخشهای رتبه بندی سئوی سایتند. قتی روباتها سایتی رو فهرست میکنند و میخزند، اطلاعاتی رو که شما ساختید جمع میکنند تا بتونن اعتبار سایتتتونو بسنجند. این اطلاعات در اقتدار صفحه‌تون بازتاب داده شده‌اند. بنابراین حتما باید عنوان ها و توصیفات متای سایتتونو بهینه کرده باشید. اکثر متخصصان سئو از ابزار Yoast SEO برای این منظور استفاده میکنند. یوست یه تست اجرا میکنه که تگ های عنوان، توصیفات متا، خوانایی، نقشه های سایت و خیلی چیزهای دیگه سایت رو چک کنه. توصفات متا و تگ های عنوان خاص شما رو در نظر روباتهای موتور جستجو خاص جلوه میده و اگه تگ عنوانتون همون اسم شرکتتون باشه روی رتبه بندی سایتتون اثر میذاره. برای اینکه مردم رو به کلیک کردن روی سایتتون ترغیب کنید، باید توصیفات متایی که مینویسید هم متقاعد کننده باشه و هم منحصر به فرد. کلیدواژه های هدف مرتبط با کسب و کارتون رو تو این بخش بکار ببرید.

تبلیغات میان متنی

شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. تبلیغات گوگلبرای موتورهای جست و جو و همچنین سئو و بهینه سازی سایت از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید.

تبلیغات میان متنی

بهینه سازی برای کلیدواژه های اشتباه

استفاده از کلیدواژه های صحیح احتمال ظاهر شدن سایتتونو در نتایج موتورهای جستجو بالا میبره. گاهی اوقات انتخاب کلیدواژهای کلی، کاربرهایی رو به سایت میکشونه که تمایلی به محتوای سایت و خدمات شما ندارند. یه مقدار از ترافیک هم شاید فقط برای کسب اطلاعات بیان. در حالی که اکثر شرکتها بازار رقابتی بزرگی دارند، پس قرار گرفتن روی صفحه اول نتایج طبیعی گوگل و حفظ اون جایگاه براشون مشکل میشه. در این شرایط باید دائما برای حفظ رتبه خودشون تلاش کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحقیق کلیدواژه میتونید به مقاله "تحقیق بر روی عبارات کلیدی" از سایت دارکوب مراجعه کنید.

بهینه نکردن سایت برای سرچ محلی

وقتی کسب و کاری رو راه میندازید که تو یه منطقه یا شهر خاصی مشتری داره، باید حتما معیارهای سرچ محلی رو در سایتتون رعایت کنید. مثلا باید کلیدواژه های اون منطقه رو در عنوان های صفحه و توصیفات متا بکار ببرید و آدرس و شماره تلفن محل کارتونو در هدر و فوتر صفحات بیارید. شماره تلفنها رو قابل کلیک کنید تا کاربرهای موبایل بتونن با یک کلیک باهاتون تماس بگیرند.

محتوای تکراری

تو بازار رقابتی، همه شرکتها سعی میکنند در رأس بمونن. خیلی اوقات هم مردم دنبال محتوا میگردند تا روی سایتشون کپی کنند. گاهی اوقات هم ممکنه خودتون محتوایی رو در چند صفحه به صورت تکراری منتشر کرده باشید. هر دو حالت شامل محتوای تکراری میشه و روی رتبه سایتتون اثر میذاره. روباتها نسخه ای رو انتخاب میکنند که زودتر منتشر شده و فقط اون نسخه اعتبار کسب میکنه.

لینکهای شکسته

لینکها چه روی عکس باشند و چه به صورت هایپرلینک باشند، اگه خراب بشن، اطلاعاتشون رندر نمیشه. ابزار Xenu Link Sleuth یکی از ابزار سئوی سایته که تست هایی رو روی سایت اجرا میکنه و لینکهای شکسته رو پیدا میکنه. باید دائما از سایتتون مراقبت کنید تا تجربه کاربری‌اش خراب نشه و گوگل جریمه‌تون نکنه.

عدم استفاده از آنالتیکس گوگل

باید همیشه داده های سایتتونو اندازه بگیرید و بدونید در کدوم حوزه ها خوب عمل میکنید تا بتونید پیشرفت کنید، سایتتونو بهینه کنید، برای نرخ تبدیلتون هدف گذاری کنید و به صورت هفتگی گزارش بگیرید؛ و همه اینها تازه شروع کاره. باید ببینید چه عبارتهایی منجر به تبدیل شدن کاربرها به مشتری میشن و کدوم عبارتها اثری ندارند.

لینکهای داخلی بدون انکورتکست

متن عمومی معمولا بعنوان بعنوان یه چیز یکپارچه دیده نمیشه به خصوص اگه لینک شده باشه. وقتی دارید انکورتکستی رو مینویسید باید کلیدواژه های متن صفحه هدف لینک رو توش بکار ببرید. اینطوری کاربرها حس میکنند لینکی که روش کلیک کردند معتبر بوده.

حجم کم محتوا یا محتوای ضعیف

یکی از معیارهایی که گوگل برای رتبه بندی سایتتون در نظر میگیره، حرفه‌ای بودنشه. اگه محتوایی که روی سایتتون نمایش داده شده، کلیدواژه های اشتباهی رو منعکس کنه (مثلا شرکت خط پرواز باشه اما کلیدواژه‌اش حیوانات خانگی باشه) یا اگه حجم محتواش کم باشه، گوگل نمیتونه اعتبار سایت رو تأیید کنه. نویسنده هایی که در برابر مبلغ کمی مطلب مینویسند، مطالبشون خیلی خاص نیست. نه تنها گوگل، بلکه مشتریهاتون هم اگه ببینن محتواتون معتبر نیست، دیگه به صفحات دیگه سایتتون نمیرن.

نداشتن نقشه سایت XML

نقشه سایت یه فایل XML هست که همه URLهای وب سایت رو فهرست میکنه و اونها رو به موتورهای جستجو اطلاع میده تا موتورهای جستجو مؤثرتر سایتتونو بخزند. علاوه بر این، برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد سایت هم بکار میرن. اطلاعاتی مثل اینکه آخرین بروزرسانی سایت کی بوده، هر چند وقت یکبار تغییر میکنه و اهمیت هر URL چقدره. نقشه سایت کمک میکنه تا همه صفحاتتون کشف و فهرست بشن. گوگل سایتهایی رو که نقشه XML دارند دوست داره. میتونید برای این منظور از ابزار Google XML Sitemaps استفاده کنید.

عدم بهینه سازی تصاویر

تصاویر تأثیر زیادی روی سئوی سایت دارند. یادتون باشه قبل از آپلود، اسمشونو به کلیدوازه هاتون تغییر بدید. در بخش اسم فایل میتونید از متن های توصیفی بکار ببرید تا موتورهای جستجو بتونن بخونند و روی نتایج مرتبط بهتر نمایشش بدن. قبل از اینکه عکس رو آپلود کنید، اندازه‌شو درست کنید تا زیادی بزرگ نباشه وگرنه سرعت صفحه‌تون پایین میاد. میتونید برای کم کردن اندازه عکس و فشرده سازی تصاویرتون از سایت https://tinypng.com/ استفاده کنید.

عدم استفاده از تگ های alt و عنوان عکس

موتورهای جستجو متن رو میتونن بفهمند، اما با تصاویر مشکل دارند. با استفاده از عنوان و متن alt موتورهای جستجو موضوع عکس رو تشخیص میدن. به این ترتیب محتوای سایتتون راحتتر روی موتورهای جستجو پیدا میشه و سایتتون بهینه میشه. استفاده از کلیدواژه ها هم روش خوبیه.

گنجاندن بیش از حد و بی معنی کلیدواژه ها

اگه از عبارت یا کلمه کلیدی بیش از حد استفاده کنید، دیگه بهش نمیشه گفت بهینه سازی و موتورهای جستجو هم جریمه‌تون میکنند. تجربه کاربری سایتتون هم ضعیف میشه و خواننده ها رو فراری میده.

عدم استفاده مناسب از هدرها

مردم و موتورهای جستجو برای اینکه موضوع مطلب دستشون بیاد عنوان ها و سرفصل ها رو میخونن. حتما از تگ های H1، H2، H3 استفاده کنید و این تگ ها هم همه باید به پستی که نوشتید مربوط باشند و به سازماندهی داده ها کمک کنند.

عدم استاندارد سازی

استفاده از برچسبهای متعارف از مشکل محتوای تکرای جلوگیری میکنه و به موتورهای جستجو میگه از کدوم نسخه URL در نتایجشون استفاده کنند. مثلا ممکنه دو مدل URL داشته باشید، یکی http و یکی https یا مثلا یکی با www و یکی بدون www و محتوای هر دو اینها یکی باشه، بنابراین محتوای تکراری بوجود میاد. از نظر کاربرها اینها هر دو یک صفحه اند اما از نظر خزنده ها هر کدوم از این URLها یک صفحه جداگانه هستند و در نتیجه محتواهاشون تکراری میشه. استفاده از ابزار یوست اینجا کمک میکنه.

مسدود کردن موتورهای جستجو

اگه موتورهای جستجو نتونن محتواتونو بخزند، گوگل نمیتونه فهرست و رتبه بندیش کنه. خیلی از مردم همچین اشتباهی میکنند و از عواقبش اطلاع ندارند. حالا از کجا بدونیم وب سایتمون موتورهای جستجو رو مسدود نکرده؟ تو وردپرس برید به قسمت تنظیمات > reading section و قسمت search engine visibility section رو انتخاب کنید. یه کادری میبینید که توش نوشته " discourage search engines from indexing this site" به این معنی که موتورهای جستجو نتونن محتوای سایت رو فهرست بندی کنند. خونه کنار این متن رو تیک نزنید. بعد تغییرات رو سیو کنید. میتونید با استفاده از ابزار وبمستر گوگل دسترسی به سایتتونو دائما بررسی کنید.

استفاده نامناسب از فایل robots txt

فایل robots.txt برای سئو خیلی قدرتمنده و باید حتما با احتیاط ازش استفاده بشه. با این فایل میتونید دسترسی موتورهای جستجو رو به یکسری فایلها و فولدرهای خاصی مسدود کنید. گوگل هم خیلی عوض شده و دیگه روشهای قدیمی معتبر نیستند.

کش نشدن سایت

سایتها ممکنه تعداد زیادی عکس باکیفیت داشته باشند که باعث کند شدن بارگذاری سایتها بشه. اگه از ابزار کش استفاده کنید میتونید سرعت بارگذاری سایتتونو تا 10 برابر افزایش بدید. سرعت صفحه یکی از معیارهای رتبه بندی گوگل محسوب میشه. اگه سرعت صفحه برای دسکتاپ و موبایل پایین باشه، رتبه سایتتونو تحت تأثیر قرار میده. میتونید برای سایتهای وردپرسی از ابزار W3 Total Cache استفاده کنید. همچنین میتونید سرعت سایتتونو از آدرس https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ تست کنید.

استفاده از فلش

موتورهای جستجو نمیتونن فایلهای فلش رو سرچ کنند. گوگل تأکید زیادی روی موبایل داره و فلش روی دستگاه های تلفن همراه خونده نمیشه و اگه شما روی سایتتون از فلش استفاده کنید نمیتونید مشتری جدید جذب کنید.

عدم استفاده از Google My Business

با استفاده از این ابزار به رایگان روی نقشه های گوگل فهرست بشید. میدونستید احتمال مشهور شدن کسب و کارهایی که کامل روی Google Map Pin فهرست میشن دو برابر افزایش پیدا میکنه و رشد آنلاینشون 40% سریعتر از بقیه است؟

بک لینکهای بی کیفیت

بک لینکها یکی از مهمترین معیارهای موتورهای جستجو برای تعیین رتبه سایت و میزان محبوبیت و اهمیتشون هستند. لینک بی کیفیت نخرید. موتورهای جستجو ارزش بک لینکها رو تعیین میکنند و اگه بک لینکهاتون ضعیف باشند، سایت شما رو ضعیف ارزیابی میکنند. از سایتهای مقتدری که ارزش بالایی دارند لینک بگیرید. باید سعی کنید از منابع متنوعی بک لینک بگیرید.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی


[ بازدید : 418 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مفهوم برند شخصی یا پرسنال برندینگ

يکشنبه 10 آذر 1398
10:52
siavash




برای پاسخ به سوال برند شخصی یا پرسنال برندینگ (Personal Branding) چسیت به سراغ دانشنامه ویکی پدیا رفتیم، تا ابتدا تعریفی کلی برای واژه پرسونال برندینگ یا همان پرسنال برندینگ ارائه داده و سپس به تعریف ماهیت و کارایی های آن بپردازیم.

پرسونال برندینگ یا پرسنال برندینگ در ویکی پدیا

در ویکی پدیا پرسونال برندینگ یا پرسنال برندینگ اینگونه تعریف میشود: پرسنال برندینگ یا پرسونال برندینگ، تلاش افراد برای عرضه خود و یا مهارت خود بعنوان یک برند است. واژه پرسنال برندینگ در گذشته با عنوان هایی مانند تکنیک های مدیرتی برای کمک به خود و شیوه های پیشرفت و توسعه فردی مطرح میشد.

پرسنال برندینگ (پرسونال برندینگ) بیان میکند که موفقیت از توانایی های خودمان آغاز میشود. عبارت پرسنال برندینگ اولین بار توسط Tom Peters در 1997 بکار گرفته شد. اگر بخواهیم ترجمه پرسنال برندینگ (پرسونال برندینگ) را از دیدگاه ویکی پدیا بطور خلاصه بیان کنیم میتوانیم بگوییم:

پرسنال برندینگ (پرسنال برندینگ) فعالیتی است که طی آن یک فرد و یا مهارت آن فرد در انجام کاری مانند یک شهرت میابد و مردم شخص را مانند یک برند معرف تجاری میشناسند.

مثال بازیگران و کارگردانان سینما از مثال هایی است که برای پرسنال برندینگ (پرسونال برندینگ) در دانشنامه ویکی پدیا ذکر شده است. همه ما بازیگرانی را میشناسیم که نام آنها مانند برندهای تجاری معروف است. در باره کارگردانان هم میتوان کارگردانانی مانند ریدلی اسکات و غیره را نام برد که نامشان حتی بیشتر از نام فیلم هایشان شناخته شده است.

از برند شخصی یا پرسنال برندینگ چه باید بدانیم

تا کنون به تبلیغات عطر ها دقت کرده اید، اکثر عطرها و اسپره های عطر مانند، توسط افراد معروف مانند بازیگران، ورزشکاران تبلیغ میشوند. درتبلیغ خودرو، خانه ، لوازم خانگی مانند یخچال و غیره شما به میزان تبلیغ عطر حضور افراد مشهور را نمیبینید. آیا دلیل این امر را میدانید. برند شخصی یا پرسنال برندینگ دلیل این امر است، در فرانسه عطرهای بسیاری با نام اشخاص شناخته شده ، مخصوصا بازیگران وجود دارد.

این امر در باره کالاهایی مانند کلاه و کفش نیز صادق است. افرادی در تولید و عرضه این محصولات برند خود را ایجاد کرده اند که از برند خود مشهورتر بودند و مردم بخاطر شهرت خود شخص و نه شهرت برند، محصولات آنرا خریداری کرده و به تدریج کالا نیز بین مردم از محبوبیت خاص خود جدا از نام صاحب آن برخوردار شد. بعنوان مثال امروز کسی شاید مایکل جوردن را به یاد نیاورد ولی قطعا برند legend در لوازم ورزشی را میشناسند.

برند شخصی یا پرسنال برندینگ با چاپ نام شخص روی یک کارت تجاری شروع شد و با گسترش شبکه های اجتماعی و امکان تبلیغات گسترده در این فضا، برند شخصی تبدیل به یک تجارت با ارزش شد. اگر مایلید در باره برند شخصی یا پرسنال برندینگ (پرسونال برندینگ) بیشتر بددانید با ما همراه باشید.

برند سازی یا پرسنال برندینگ

پرسنال برندینگ (پرسونال برندینگ) به چه معناست

معنی پرسنال برندینگ این است که مردمی شما را به خاطر داشته باشند.

پرسنال برندینگ چیزی فراتر از یک نام تجاری است. پرسنال برندینگ به معنای نحوه معرفی خود در فضای آنلاین و آفلاین است. این معرفی به قصد جلب مخاطب و مشتری برای تونایی های شخصی شما انجام میشوند. برند سازی شخصی یا پرسنال برندینگ تجارت شما را ایجاد خواهد کرد. برند سازی شخصی با وجود تکیه بر تجارت، حول محور شخص و حفظ استقلال او میچرخد.

مثال های برای برندشخصی یا پرسنال برندینگ

اسم ترامپ و کلینتون تصاویری را در ذهن بیشتر ما آشکار می کند که مربوط به این اشخاص میباشد. هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ از جمله بهترین مثال هایی هستند که افرادی از برند شخصی یا پرسنال برندینگ برای مقاصد تجاری و سیاسی خود استفاده کردند. هردو این افراد یک برند مستقل شخصی برای خود ایجاد کرده و از آن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استفاده کردند. هرچند که پرسنال برندینگ (پرسونال برندینگ) صرفا برای مقاصد سیاسی و یا برای کارآفرینان کاربرد ندارد. (هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ هر دو از کارآفرینان مطرح در آمریکا هستند. برخلاف ترامپ که بعنوان یک میلیاردر شناخته میشود، کلینتون بعنوان یک دانشجو که ایده های خلاقانه اش باعث پیشرفتش در تجارت شد، شناخته میشود).

یک نظرسنجی نشان میدهد که تنها 33 درصد از مردم به پیام تبلیغاتی برندها توجه دارند. درحالیکه 90 درصد مردم به پیام افرادی که میشناسند اعتماد می کنند (دلیلی که برند های عطر ، ادکلن و کیف و کفش از افراد مشهور استفاده می کنند). این نظر سنجی به این معنا است که شما بعنوان یک صاحب تجارت باید سیاستی اتخاذ کنید که مردم به شخص شما به عنوان یک برند اعتماد کنند، این امر درباره کارکنان شما هم صادق است.

چگونه خود را بعنوان برند شخصی یا پرسنال برندینگ معرفی کنیم

اگر بدنبال ایجاد یک برند شخصی یا پرسنال برندینگ هستید، ابتدا باید بدانید که چه چیزی میتوانید تولید کنید و یا میخواهید چه خدماتی عرضه کنید وهمچنین بازار عرضه این خدمات کجاست. کجا میخواهیم مخاطبان و مشتریان کالا و خدمات خود را یافته و با آنها ملاقات کنیم؟ مخاطبان و خریداران شما چه میخواهند و چه دوست دارند؟ شما باید برای خود یک شخصیت مستحکم ایجاد کنید که نگران مشتریانش است و بهترین ها را برای آنها میخواهد.

نکته ای که در باره پرسنال برندینگ و برند سازی شخصی نباید فراموش کرد، این است که پرسنال برندینگ درباره فروش نیست. پرسنال برندینگ درباره قابل دسترس کردن خود برای دیگران است. مشتریان و مخاطبان باید بتوانند براحتی با شما ارتباط برقرار کنند. در فیسبوک ، تویتر ، لنیکدین و تلگرام اکانت فعال داشته باشید. (اکانت فعال اکانتی است که روزی حداقل یک مطلب را به اشتراک بگذارد). در شبکه های اجتماعی علاوه بر بروز کردن اطلاعات تجاری خود اطلاعات شخصی خود را نیز بروز رسانی کنید. اینکار یک ضرورت برای تبدیل شدن به برند شخصی است. باید از نظر حرفه ای و شخصی برای دیگران قابل دسترس باشید. یادتان باشد که لازم نیست از صبحانه خود حرفی بزنید ولی میتوانید عکسی از گربه خود در کنار پوستر تبلیغاتی بگذارید، این عکس احتمالا مخاطبانی را جلب می کند.

برند شخصی و پرسنال برندینگ فقط به معنی تبلیغات اینترنتی نیست، شما باید در محل و شهر خود بخوبی شناخته شوید. برای اینکار تعدادی کارت تجاری باخود داشته باشید و با مخاطبان بلقوه صحبت کنید. مردم از مصاحبه با افراد حرفه ای لذت میبرند. تجارت های محلی برای مردم راحتتر قابل اعتماد هستند تا تجارت های اینترنتی، بنابراین از جذب مخاطبان و مشتریان بصورت حضوری هراس نداشته باشید. به یاد داشته باشید که تجارت آفلاین و آنلاین میتوانند همدیگر را تقویت کنند، بسیاری از افرادی که بصورت حضوری ملاقات می کنید به سایت شما مراجعه خواهند کرد.
برند شما باید نشان دهنده شخص شما در حال حاضر و شخصی که میخواهید در آینده شوید باشد. برای برند شخصی و پرسنال برندینگ، شعارهایی بصورت ماندگار انتخاب کنید و یادتان باشد که از جنگ جهانی دوم به بعد مردم به عکس ها بیشتر از نوشته ها توجه میکنند، بنابراین از یک تصویر ساز بخواهید مفهوم مد نظر شما را برایتان طراحی کند. شعار شما باید ساده و قابل فهم باشد. ولی از جملات تکراری و بدون خلاقیت بپرهیزید، شعارهایی مانند بهترین انتخاب ، آنقدر تکرار شده اند که بیشتر بصورت ضد تبلیغ عمل می کنند.

تاثیر تکرار تبلیغات در برند سازی شخصی یا پرسنال برندینگ

برندهای بزرگ همواره با مخاطبان خود در ارتباط هستند. این ارتباط تنها به تبلیغات صرف ختم نمی شود. برندهای بزرگ همواره از سلیقه مخاطب خود آگاه هستند.

مثال : اگر شما 300 میلیون تومان پول داشته باشید کدام برند خودرو را خواهید خرید؟

برند شورلت مطمئنا جزء پنج برندی نیست که شما انتخاب خواهید کرد، شاید برایتان جالب باشد که بدانید این برند پانزده سال پیش جزء سه انتخاب اول هر شخصی در سراسر دنیا بود، دلیلی که این برند این محبوبیت را از دست داد عدم باور مدیرانش به تغییر سلیقه مخاطبان جوان در سراسر دنیا بود. عدم ارتباط با مخاطبان و عدم هماهنگی با تغییر خواسته آنان باعث شد که برند شورلت بازار را به برندهایی مانند بنز، تویوتا، کیا و غیره ببازد و امروزه شورلت بیش از هر برندی برای بازگشت به بازار قبلی خود تلاش می کند.

اگر میخواهید که برند شخصی یا پرسنال برندینگ شما با مشکل شرکت شورلت مواجه نشود، همواره سلیقه مخاطبان خود را پیگیری کنید. با مخاطبان بصورت تعاملی و مداوم در ارتباط باشید. اگر از پلت فرم های مختلفی با مردم در ارتباط هستید، مطمئن شوید همه آنها روزانه بروز میشوند. مخاطبان شما تنها درصورتی که چندین بار با شما در ارتباط باشند به شما اعتماد خواهند کرد. اگر میخواهید که از شبکه های اجتماعی ، سایت و غیره با مشتریان خود در ارتباط باشید تم رنگ همه این پلتفرم های ارتباطی را مشابه انتخاب کنید. برای برند خود یک رنگ سازمانی در نظر بگیرید از یک تصویر ساز و یا یک گرافیست کمک بگیرید. یک لوگوی شخصی و یک شعار برای برند خود انتخاب کنید، درباره شعار در سطور بالا توضیحاتی را داده ایم. اگر مشتریانی دارید هدایای تبلیغاتی مانند تقویم و لوازم تحریر با لوگو و آرم خود را به آنها بدهید. اینکار به برند سازی شما بسیار کمک خواهد کرد. فراموش نکنید که برتری برندینگ شخصی در ارتباطات دوستانه و حرفه ای بصورت توامان است، بنابراین از خلاقیت های فردی برای جذب بیشتر مخاطب استفاده کنید.

نکته ای که باید در انتهای برندینگ شخصی یا پرسنال برندیگ بگوییم این است که:

شما برای تبدیل شدن به یک برند شخص باید کالا و خدمات با کیفیتی ارائه دهید و بیشتر از یک برند شرکتی برای خواسته مشتریانتان احترام قائل باشید و تعهدات خود را جدی تر بگیرید. اگر مشتری توقعی دارد که میتوان برایش انجام داد، حتما اینکار را انجام دهید. صادق باشید و یادتان باشد اگر نمیتوانید در برابر سختی ها مشکلات مقاومت کنید برند شخصی و پرسنال برندینگ برای شما کار نخواهد کرد. پرسنال برندینگ مستلزم صبر و حوصله و نبردی مداوم و خستگی ناپذیر با مشکلات است.


[ بازدید : 334 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ

يکشنبه 10 آذر 1398
10:50
siavash




بازاریابی در شبکه های اجتماعی منجر به پدید آمدن شیوه های جدیدی برای بازایابی شد. برند سازی در اینترنت و در زیر مجموعه آن سئو از اهمیت بالایی برخوردار شدند. شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام به شما امکان لینک دادن به سایت و یا وبلاگ را نمی دهد ولی این شبکه مخاطبان زیادی دارد و هزاران مارکت در این شبکه اجتماعی در حال فروش کالاها و خدمات خود هستند. پدیده اینفلوئنسر در شبکه اجتماعی اینستاگرام پدیدار و در این شبکه اهمیت بیشتری دارد. در سایر شبکه های اجتماعی ما بیشتر با پدیده بکلینک گیری و جذب مخاطب برای سایت، در یک کلام شاهد روشهایی برای بالابردن رتبه سایت در موتورهای جستجو هستیم. در اینستاگرام ما باید کالا و خدمات خود را مستقیما عرضه کنیم. این موضوع باعث شد که افرادی که در زمینه خاصی تخصص دارند و مخاطبان بالایی هم دارند بتوانند بعنوان اینفلوئنسر درآمد های بالایی کسب کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد

اگر اینفلوئنسر مارکتینک را بخواهیم تعریف کنیم، باید نگاهی به معنی لغوی اینفلوئنس به انگلیسی Influencer بیاندازیم: معنی لغوی این واژه ، تاثیر گذار است. اینفلوئنسر مارکتینگ بر اساس افرادی که در زمینه خاصی تاثیر گذار هستند میباشد. تصور کنید که شما صاحب یک شرکت تولید بیسکوئیت هستید و شخصی که سالها در زمینه بهداشت و درمان کودکان و نوزادان فعالیت می کند برای برند شما در فضای مجازی خودش تبلیغ کند. مردم به این تبلیغ چقدر بها میدهند. شخصی که توسط مردم بعنوان پزشک کودکان شناخته میشود قطعا زیر بار تبلیغ برندی که قابل اعتماد نباشد نمی رود. بنابراین مخاطبان این شخص به شما و کالای شما راحتتر اعتماد می کنند. فراموش نکنید که هنگام استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ و یا هر روش تبلیغاتی دیگری، کیفیت محصول و خدمات شما در تداوم بازار شما تاثیر صد در صدی دارد. بنابراین هر روش تبلیغاتی که برای برند شدن در نظر دارید را همراه با بالابردن کیفیت محصولات خود بکارگیرید. یادتان باشد که تمام برندهایی که سالهای متمادی دوام آورده اند از کیفیت بالایی برخوردار هستند. مثلا : پارچه های تولیدی شرکت لایکو از نظر ضخامت و کیفیت پارچه از رقبای ترک خود بسیار بالاتر میباشند و این از مهمترین عوامل موثر در ماندگاری بیش از سی سال این برند می باشد. به بحث خود در باره اینفلوئنسر مارکتینگ بازگردیم.

اینفلوئنسرمارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد

در سایت رسمی marketing-schools.org در صفحه ای که به آموزش اینفلوئنسر مارکتینگ اختصاص داده شده است، اینفلوئسر مارکتینگ (اینفلوئنس مارکتینگ) را نوعی بازاریابی، که بر روی افرادی با نفوذ تمرکز دارد، بجای آنکه مستقیما بازار هدف را نشانه بگیرد، تعریف می کند. این تعریف به معنی آن است که در اینفلوئنس مارکتینگ، بجای آنکه تبلیغات خود را مستقیما به بازار هدف نشان دهیم، آن را از طریق یک فرد با نفوذ در میان افراد بازارهدف، در اختیار آنان قرار میدهیم. برای اینفلوئنس مارکتینگ باید افراد با نفوذ در جامعه هدف را شناسایی کرد و فعالیت بازاریابی خود را بر اساس این افراد برنامه ریزی کرد. تا خریداران بلقوه ای که تحت تاثیر اینفلوئنسر قرار دارند به خریدارا بلفعل کالا و خدمات ما تبدیل شوند.

اینفلوئنسر مارکتینگ به این صورت بر روی مخاطب تاثیر میگذارد که فردی که دیگر کاربران تحت تاثیر او هستند برای تبیلغ کالا، خود را خریدار کالا معرفی میکند و از کالا تعریف کرده و آن را تبلیغ میکند. هنگامیکه فردی که دیگران تحت تاثیر او قرار دارند خود را خریدار کالایی معرفی میکند، نوعی تبلیغات که به آن تبلیغات شاهد می گوییم رخ میدهد. گاهی برای اینفلوئنسر مارکتینیگ از کارشناسان صنایع و یا روزنامه نگاران استفاده میشود. زیرا که مخاطبان این اشخاص را بعنوان یک کارشناس قبول دارند و احتمال پذیرش کالای تبلیغ شده از سوی این افراد بسیار بالا است.

یکی از دلایلی که برای تبلیغ خمیر دندان از یک دندانپزشک استفاده میشود، اینفلوئنس مارکتینگ است. افراد به دندانپزشک بعنوان فردی که در زمینه مراقبت از دندان متخصص است، نگاه می کنند. به این ترتیب با تبلیغ یک فراورده مانند خمیر دندان برای مراقبت از دندان ها توسط یک دندانپزشک، براحتی میتواند افراد مختلفی را تحت تاثیر قرار دهد، که خمیردندان تبلیغ شده را بخرند. شرکت اپل برای اینفلوئنسر مارکتینگ خود از اوپرا مجری معروف استفاده کرد. این مجری در برنامه ای اعلام کرد که آی پد محبوب ترین وسیله سرگرمی او است و به تمام حاضران در برنامه یک آی پد هدیه داد. اینکار موجب میشود که بسیاری از طرفداران اوپرا به تقلید از او آی پد تهیه کنند.

تشریح استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ

با گسترش بازارها ، تبلیغات بازرگانی را همه جا میتوان دید. اگر نخواهیم بگوییم که امروزه بیشتر افراد نسبت به آگهی های تبلیغاتی بدبین هستند که البته این امر نظر بسیاری از کارشناسان بازاریابی است. باید بگوییم که اغلب افراد امروزه نسبت به تبلیغات بی تفاوت شده اند. امروزه میتوان تبلیغ هایی را که ادعاهای مسخره می کنند را همه جا یافت. این تبلیغات تلاش دارند تا با غرایز ما بازی کنند و کالاهایی را ضروری و یا جذاب جلوه دهند. با اشباع بازار از تبلیغات، اعتماد به حرف بازاریاب ها کار بسیار سختی است.

اگر کالاهای تبلیغ شده توسط یکی از افراد خانواده و یا دوستان تائید شود. حس منفی نسبت به آن تبلیغ از بین میرود. تحقیقات نشان میدهد که 79% افراد پیش از اعتماد به یک برند خاص درباره آن در شبکه های مجازی تحقیق می کنند. تا نظر دیگران را درباره استفاده از آن محصول بدانند.

شرکت های بازرگانی متوجه این قابلیت شبکه های اجتماعی شده و با ترغیب اینفلوئنسرها به تعریف و تبلیغ از محصولات مد نظر خود، ایجاد نوعی برتری نسبت به رقبا کرده و فروش کالا و خدمات مد نظر را افزایش دادند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه کار میکند

اینفلوئنسر مارکتینگ، هدف قرار دادن افراد تاثیر گذار برروی مشتریان بلقوه برای بازاریابی محصولات و خدمات بمنظور فروش بیشتر است. تاثیر این روش بازاریابی براساس تخصص، شهرت و یا محبوبیت فرد اینفلوئنسر است. اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار به بازرایابی دهان به دهان شبیه است ولی بطور آشکار و صریح به تبلیغ محصول نمی پردازد.

اینفلوئنسرها میتوانند از هرجایی باشند. افراد مختلف ، گروهی از افراد ، برندها و یا مکان ها میتوانند نقش یک اینفلوئنسر را بازی کنند.

مثال: یک بازیگر که از یک محصول استفاده میکند، موجب میشود که مردم احترام بیشتری برای کالای مد نظر قائل باشند و این احترام بدلیل شهرت بازیگر ایجاد شده است.

وبلاگنویس ها نیز به اینفلوئنسر تبدیل شده اند زیرا که آنها مخاطبان وفاداری دارند. هنگامی که یک وبلاگ نویس محصولی را تبلیغ می کند، اعتماد بیشتری به کالا تبلیغ شده جلب میشود. با استفاده از اینفلوئنسرها، شرکت ها توانسته اند که از اثرات سوء تبلیغ مستقیم پرهیز کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ روش منحصر به فردی در بازاریابی است که در آن بجای در نظر گرفتن سلایق و نیازهای دسته وسیعی از مخاطبان به نیازها و سلایق اینفلوئنسر توجه میکنند. شرکت ها سعی میکنند که اعتماد اینفلرئنسر را جلب کنند. این جلب اعتماد میتواند از طریق در اختیار قرار دادن رایگان محصول شرکت و یا دعوت از اینفلوئنسر به شرکت و یا کارخانه و یا سایر روش ها باشد.

یکی از نکات تاثیر گذار بر روی اینفلوئنسر مارکتینگ عدم امکان کنترل آن مانند بازاریابی های سنتی است. اگر اینفلوئنسر تصویر مثبتی از کالا ارائه ندهد و یا اینکه اینفلوئنسر رفتاری انجام دهد که محبوبیتش بین مردم را به تنفر تبدیل کند. کالا و خدماتی که او تبلیغ میکرده است، نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. بنابراین شرکت هایی که از شیوه بازاریابی اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می کنند، باید استراتژی های مشخصی برای این شرایط و مهمتر از آن استراتژی های مشخصی برای انتخاب اینفلوئنسر خود داشته باشند. تا بتوانند از آثار منفی اینفلوئنسرها برروی محصولات خود پیشگیری کنند.

مثال هایی از اینفلوئنسر مارکتینگ

شرکت Redwood Creek : این شرکت یک شبکه اجتماعی راه انداخت و در آن با تولیدکنندگان محصولاتش مصاحبه هایی را ترتیب داد. این افراد که بسیار ساده نحوه تولید را توضیح میدادند موجب شدند که مخاطبان بسیاری به استفاده از محصولات این شرکت ترغیب شوند.

شرکت تولید محصولات گوشتی La Cense : این شرکت با نمایش تغذیه دام ها از علوفه طبیعی و مصاحبه با کارشناسان گوشت دام و تاثیر تغذیه از علوفه طبیعی در گوشت دام، توانست بازار را از دست رقبای سرسخت خود برباید.

در ایران میتوان به شرکت رکسانا اشاره کرد: که از بازیکن والیبال بعنوان فلوئنسر در تبلیغ خود استفاده کرده است.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

چه کسانی از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می کنند

طبق نظر انجمن بازاریابی دهان به دهان منتشر شده در سایت http://womma.org نام برند ها 3.3 میلیون بار در روز در آمریکا به زبان آورده میشود. این عدد قابل توجه شامل تمام برندها، از تولید کنندگان غذاهای آماده تا برندهای تولید کننده ابزارهای صنعتی پیشرفته میشود. هر تجارتی امروزه میتواند از اینفلوئنسر مارکتینگ سود و منفعت کسب کند.

یک تجارت کوچک را تصور کنید ، مثالا یک رستوران تازه تاسیس شده، این رستوران میتواند از یک مجله معتبر در زمینه غذا یک آگهی رپورتاژ بخرد تا از مزایای Influencer Marketing استفاده کند. شاید یک مهندس معمار که به تازگی دفتری تاسیس کرده از یک سایت معماری بخواهد که تبلیغی برای او در سایتش قرار دهد.

شرکت ها و کمپانی های بزرگ از بازیگران و هنرمندان برای تبلیغ کالاها و خدمات خود استفاده می کنند. شرکت VOLVO در تبلیغی، از بازیگر فیلم های رزمی ژان کلود وندام دعوت به همکاری کرد. این تبلیغ چنان مخاطبان را تحت تاثیر قرار داد که تا ماه ها میتوانستید ویدئو این تبلیغ را در شبکه های اجتماعی مشاهده کنید. اینگونه تبلیغات و استفاده از هنرمندان مشهور برای اینفلوئنسر مارکتینگ هزینه های بالایی دارد و تنها از عهده شرکت ها و برندهای معتبر برخواهد آمد.

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ

همانطور که در این مقاله بحث کردیم اینفلوئنسر مارکتیگ با هدف از بین بردن حس منفی و یا سِر شدگی نسبت به تبلیغات ایجاد شده است. با اینفلوئنسر مارکتینگ میتوان مخاطبان و مشتریان بلقوه را بصورت غیر مستقیم ترغیب به خرید محصول کرد. شرکت های زیادی از اینفلوئنسر مارکتینگ در کنار شیوه های دیگر تبلیغاتی بصورت همزمان استفاده کرده تا بتوانند بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب خود بگذارند.

مثلا شما در سایت ها میتوانید تبلیغاتی را ببنید که توسط بازیگران مطرح ارائه میشود و در سایت دکمه ای برای خرید کالای تبلیغ شده نیز وجود دارد. روش سنتی قرار دادن امکان خرید و تعامل در لحظه ایجاد نیاز در کنار روش نوین اینفلوئنسر مارکتینگ توانسته است فروش این سایت ها را افزایش دهد. شما میتوانید برای مشاوره درباره نحوه استفاده از اینفلوئنسر مارکتینیگ و ترکیب آن با تاکتیک های بازاریابی فعلی خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: شرکت طراحی سایت ساخت سایت طراحی سایت شرکتی


[ بازدید : 434 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای وب سایت

يکشنبه 10 آذر 1398
10:47
siavash




قبل از معرفی ابزارهای انتخاب ترکیب رنگ وب سایت کمی در باره نحوه ترکیب رنگ در گرافیک وب سخن بگوییم. برخی معتقدند که مغز انسان پیچیده ترین کامپیوتر دنیاست. بنابراین شاید بتوان گفت با آموختن شیوه صحیح ترکیب رنگ، مغز انسان بهترین ابزار انتخاب ترکیب رنگ وب سایت است.

برای ایجاد یک ترکیب رنگ درست در وب سایت و یا هر اثر هنری دیگری ابتدا باید شناختی از رنگها داشت. ما در اینجا صرفا اصول کلی برای انتخاب ترکیب رنگ وب سایت را بحث خواهیم کرد. قبل از ترکیب رنگ باید رنگ های اصلی ، رنگ های فرعی و رنگ های ثانویه را شناخت و سپس به نحوه ایجاد ترکیب رنگ های زیبا از این رنگ ها پرداخت.

رنگ های اصلی :

سه رنگ قرمز، آبی و زرد را بعنوان رنگ اصلی میشناسیم. برای معرفی رنگ های اصلی از دایره ای رنگی استفاده میشود که این سه رنگ را در قسمت های مساوی نشان میدهد.

ابزارهای انتخاب ترکیب رنگ وب سایت

در دایره رنگی بالا چیدمان سه رنگ اصلی را در دایره رنگ مشاهده می کنید.

رنگ های ثانویه:

برای ایجاد رنگ های بیشتر این سه رنگ را باهم ترکیب می کنیم. نتیجه ای که بدست می آید سه رنگ بنفش ، سبز و نارنجی است که به رنگ های ثانویه معرف هستند.

ابزارهای انتخاب رنگ وب سایت

تصویر بالا نحوه ترکیب سه رنگ اصلی و ایجاد سه رنگ فرعی و نحوه قرار گرفتن آنها در دایره رنگ را نشان میدهد. رنگهای ثانویه را رنگ های فرعی نیز میخوانند.

برای ساخت سایر رنگها از ترکیب رنگ های اصلی و رنگهای فرعی و یا رنگ های فرعی با یکدیگر استفاده میشود. رنگهای حاصل از این ترتکیب را رنگهای ترکیبی میخوانیم.

رنگ های مکمل : رنگ های مکمل به رنگهایی گفته میشود که در دایره رنگها روبروی یکدیگر قرار میگیرند. بعنوان مثال میتوان موارد زیر را نام برد.

مکمل قرمز: سبز

مکمل آبی: نارنجی

مکمل زرد: بنفش

در نرم افزار فتوشاپ ما از دایره رنگ HSL استفاده می کنیم که تن رنگ ، شدت رنگ و نور رنگ را نیز مورد بررسی قرارمیدهد.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

چگونه یک ترکیب رنگ مناسب پیدا کنیم

برای یافتن ترکیب رنگ مناسب مبحثی به نام هارمونی رنگها را مطرح میکنیم. در هارمونی رنگها بیان میشود که یکی از عوامل هارمونی رنگها ترکیب آنها است. یعنی اگر دو رنگ وجود داشته باشند که در ساختار خود از یک رنگ مشترک استفاده کرده باشند به نظر ما دارای هارمونی می آیند. از جمله ترکیب رنگ های دارای رنگ مشترک میتوان به ترکیب رنگ های : سبزو زرد – بنفش و قرمز- آبی و دودی اشاره کرد.

عامل دوم در ایجاد ترکیب رنگ های زیبا در وب سایت استفاده از رنگ های مکمک است. در بالا توضیح دادیم که رنگ های مکمل رنگهایی هستند که در دایره رنگ روبروی یکدیگر قرار دارند این رنگ ها در کنار هم ترکیب زیبایی ایجاد می کنند.

رنگ های مشابه :

برای انتخاب عناصری که یک وب سایت را به هم متصل می کنند میتوان از رنگهای مشابه استفاده کرد. مثلا میتوان هدر سایت را با دکمه ها و یا با رنگ قاب دور تگ ها مشابه انتخاب نمود. رنگهای مشابه رنگ هایی هستند که در دایره رنگ ها کنار یکدیگر قرار دارند.

ابزارهای انتخاب رنگ وب سایت

از الگوهای دیگر رنگی که میتوان برای ترکیب رنگ وب سایت ها استفاده کرد، میتوان به الگوهای رنگ مثلثی ، مستطیلی و مربعی اشاره:

ابزارهای انتخاب ترکیب رنگ وب سایت

از سایت های ارائه دهنده ابزار های انتخاب رنگ ابتدا به سایت ادوبی اشاره می کنیم. شما در زیر دامنه color.adobe.com میتوانید براساس قوانین ترکیب رنگ که در ابتدای همین مقاله توضیح مختصری از آن بیان شد، طیف رنگی دلخواه خود را انتخاب و در وب سایت خود بکار گیرید.

سایت ادوبی بعنوان برترین سایت انتخاب ترکیب رنگ وب سایت در بسیاری از سایت ها و شبکه های اجتماعی معرفی شده است. ولی حقیقت امر این است که اگر ما دید گرافیکی وسیعی داشته باشیم که بتوانیم خودمان نحوه استفاده از پالت های رنگ این سایت را دریابیم، یعنی اینکه بدانیم کدام رنگ پالت برای پس زمینه و کدام برای فونت و کدام برای دکمه مناسب است. خودمان هم میتوانیم پالت رنگ سفارشی برای خود ایجاد کنیم. اساس نیاز به ابزار انتخاب ترکیب رنگ وب سایت این است که از میان ترکیب رنگها در قسمت های مختلف سایت چگونه استفاده کنیم.

ابزار انتخاب رنگ وب سایت به تفکیک موضوع

سایت material.io/color را مشاهده کنید. این سایت برای کاربران اندروید استودیو طراحی شده است ولی میتواند برای طراحی قالب سایت ایده های خوبی به شما بدهد. برای بدست آوردن نتیجه نهایی شاید بهتراست از سایت ادوبی و سایت متریال همراه با پیچیده ترین کامپیوتر دنیا یعنی مغز خود بصورت همزمان استفاده کنید.

برای داشتن یک وب سایت زیبا ابتدا رنگ سازمانی خود را به انتخاب کنید. سپس با ابزار انتخاب رنگ وب سایت ادوبی رنگ های که ترجیح میدهید کنار آن بکار ببرید را ببینید. سپس به سراغ سایت متریال رفته و ببینید این سایت به شما چه پیشنهادی میدهد از تلفیق این سه ابزار میتوانید براحتی رنگ های دلخواه خود را انتخاب کنید.

اگر میخواهید با ابزار های بیشتری برای ترکیب رنگ وب سایت آشنا شوید. در زیر چند ابزار پرکاربرد در زمنیه ترکیب رنگ برای وب سایت را معرفی کرده ایم.

ابزار های محبوب انتخاب رنگ وب سایت :

Colormind :

این ابزار که در سایتی به همین نام قرار دارد. ابزاری بسیار مناسب برای طراحان وب است. تمام رنگ های پیشنهادی این سایت با استاندارد وب مطابقت کامل دارند و کارکردن با آن بسیار ساده است با ورود به سایت ، رنگ اصلی سایت خود که در وسط جعبه رنگ قرار دارد را انتخاب می کنید. سپس دکمه Generate را میفشارید تا سایت سایر رنگها را در اختیارتان قرار دهد. بعد از اینکه رنگهای مد نظر خود را یافته و یا ایجاد کردید، سایت به شما پیشنهاد میدهد که کدام رنگ ها را برای سایه ها ، کدام را برای پس زمینه و غیره استفاده کنید. به این ترتیب این سایت سومین پیشنهاد ما برای انتخاب رنگ وب سایت میباشد.

Color Safe:

همانطور که از نام این ابزار مشخص است، تمرکز اصلی آن برروی نمایش صحیح رنگ های انتخابی است. هنگامی که با ابزارههایی مانند Color safe برای انتخاب رنگ کار می کنید. دلیلی برای نگرانی از نحوه نمایش رنگ انتخاب شده نخواهید داشت.

اگر هنگام طراحی یک سایت متوجه شدید که رنگ شما مرده است و یا بیش از حد شاداب است و نمی دانستید چگونه باید این مشکل را حل کنید، ابزار انتخاب رنگ سایت Color safe بهترین ابزار برای شماست. شما میتوانید در سایت color safe براحتی صدها طیف از رنگ مد نظر خود را مشاهده و مقایسه کنید. تا در نهایت به رنگ دلخواه خود برسید.

سایت Color Safe به طراحان وب امکان میدهد که بر اساس رنگ انتخابی خود رنگ نوشته، پس زمینه و غیره را نیز مشاهده و یا انتخاب کنند، این امکان علاوه بر کمک به انتخاب رنگ برای گرافیست ها، انتخاب رنگ برای افراد عادی را هم سهل و راحت می کند و این ابزار را به چهارمین ابزار پیشنهادی ما برای انتخاب رنگ وب سایت تبدیل می کند.

Coolors:

در سایت Colors شما با بینهایت پالت رنگ روبرو خواهید شد که انواع و اقسام ترکیب رنگ ها را به شما پیشنهاد خواهد داد. اگر یک ایده کلی از رنگهای خود در نظر دارید و بدنبال چیدمان زیبایی از رنگ های مد نظر خود هستید ابزار انتخاب رنگ وب سایت colors بهترین ابزار برای شماست. در این سایت میتوانید برای سلیقه خود صدها مثال از ترکیبات مختلف را بیابید و بین آنها یکی را انتخاب کنید و یا حتی چندین پالت رنگ را باهم ترکیب کنید. بسیاری از گرافیست ها این سایت را برای انتخاب رنگ به سایت های دیگر ترجیح میدهند. زیرا که یک گرافیست اغلب میداند چه رنگهایی میخواهد و بدنبال نمونه هایی از چیدمان این رنگها با سایر رنگها جستجو میکند.

Paletton:

این ابزار که در سایتی به همین نام قرار دارد و بسیار شبیه ابزار Color شرکت ادوبی است و به شما امکان استفاده از انواع ترکیب رنگ ها را میدهد. این سایت همچنین امکان مشاهده ترکیب رنگ انتخابی بصورت شماتیک را میدهد که میتواند بعنوان ایده اولیه بکارگیری آن در وب سایت استفاده شود. در این ابزار شما میتوانید رنگ ها را در انواع دستگاه ها چک کنید، تا مطمئن شوید که رنگ توسط همه مخاطبان سایت شما به یک صورت دیده میشود.

هنگام انتخاب ابزار ترکیب رنگ وب سایت باید به خاطر داشته باشید که این شما هستید که باید ایده اولیه رنگ را انتخاب کنید. رنگ اصلی سایت خود را انتخاب کنید. سپس به کمک ابزارهای انتخاب رنگ برای آن رنگ های مکمل و یا مشابه انتخاب کنید و یا بکمک ابزار های انتخاب ترکیب رنگ وب سایت رنگ اصلی خود را کمی ویرایش کنید.

مثالی که برای انتخاب ابزار ترکیب رنگ وب سایت میزنیم به این صورت است که :

فرض کنید میخواهید در سایت خود از رنگ خاکستری بعنوان تم اصلی استفاده کنید. اگر تمام ابزار های انتخاب ترکیب رنگ را هم بکارببرید ولی در انتها تصمیم بگیرید که بعنوان مثال پس زمینه دکمه های شما خاکستری ساده ای باشد، که به هاور موس هم پاسخی ندهد، شما گرافیک خوبی برای سایت انتخاب نکرده اید. زیرا که بیننده ممکن است فرض کند که دکمه غیر فعال است و روی آن کلیک نکند.

تبلیغات میان متنی

بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد.

تبلیغات میان متنی


[ بازدید : 478 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

طراحی سایت شرکتی

سه شنبه 5 آذر 1398
11:48
siavash

در دنیای اقتصاد امروز، حضور در تجارت الکترونیک موثرترین قدمی است که نباید از آن غافل شد. شرکت ها نیز از این موضوع مستثنی نیستند و طراحی سایت شرکتی برای آن ها بسیار لازم است. اقتصاد امروزی به شکل عجیبی از حالت سنتی خارج شده و به دنیای مجازی منتقل شده است. از آن جایی که صرفاً داشتن یک وب سایت در هر حوزه ای نمی تواند تاثیر بسزایی داشته باشد، برای رسیدن به جایگاه مناسب، علاوه بر داشتن یک وب سایت حرفه ای، نیاز به تجارت الکترونیک خواهید داشت. هرچند عدم وجود یک وب سایت شرکتی بسیار وجهه نامناسبی برای آن شرکت دارد، ولی داشتن آن در صورتی که وب سایت موردنظر از شمایل قدیمی و چارچوب بندی نامناسب برخوردار باشد، می تواند به همان اندازه تاثیر مخربی برای شرکت داشته باشد.



طراحی سایت شرکتی



طراحی وب سایت شرکتی می تواند اهداف مختلفی داشته باشد ولی بطور ساده هدف این نوع وب سایت می تواند درج اطلاعات بصورت کاتالوگی باشد. برخی نیز سرویس های خود را ارائه می دهند. شرکتی که هدفش از طراحی سایت شرکتی ارائه خدمات به مشتریان و برندینگ باشد، می تواند به کسب و کار خود کمک شایانی کند. در نهایت شرکت هایی در این زمینه موفق خواهند بود که علاوه بر داشتن یک وب سایت بسیار شکیل و حرفه ای، در کنار برندینگ در تجارت الکترونیک نیز فعالیت داشته باشد.
در دنیای رقابتی امروز، شرکت هایی موفق هستند که به بازارهای جدید فکر کنند و در مقایسه با رقبای خود از تکنولوژیها و امکانات مدرن استفاده کنند. یکی از این بازارها که شرکت شما می تواند در آن با روش علمی و حساب شده خود را به دیگران معرفی کند و روش اصولی تبلیغات را در آن به کار گیرد دنیای وب و داشتن یک وب سایت حرفه ای شرکتی است.

همچنین پس از این که وب سایت شرکتی شما به بهترین شکل ممکن طراحی و پیاده سازی شد و آن را در اختیار داشتید، می توانید به سراغ سئو و بهینه سازی رفته و وب سایت خود را در نتایج جستجوگرهایی مثل گوگل بهبود بخشید. این عملیات به این شکل است که با در اختیار قرار دادن کلمات کلیدی برای حضور در نتایج گوگل به وحید دیزاینر ، در آن ها می توانید حضور داشته باشید و مشتریان خود را در دنیای مجازی از دست ندهید.
تخصص ما هویت بخشیدن به شرکت شماست

تخصص ما هویت بخشیدن به شرکت شماست

اگر بدنبال معرفی و اعتباربخشیدن به شرکتتان هستید بهترین و آسانترین راه برای تحقق بخشیدن به هدفتان داشتن یک سایت مفید وکارآمد است. با طراحی سایت شرکتی حرفه ایتخصص و خدمات خود را به بهترین نحو به همگان معرفی کنید. با سایت شرکتیتان می توانید به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته با مشتریان خود در ارتباط باشید و از خدمات خود پشتیبانی کنید.

در همیار توسعه ما چه کار هایی برای شما انجام می دهیم

تیم طراحی سایت همیار توسعه بعد از نیازسنجی دقیق از شما بهترین راهکار که شامل تمامی نکات مثبت و منفی تاثیرگذار روی طراحی سایت شرکتی است را به شما ارائه می دهد تا از طریق داشتن یک سایت حرفه ای به تمامی خواسته هایتان برسید. در زمان طراحی سایت، شما به صورت آنلاین می توانید تغییرات سایتتان را مشاهده کنید و اصلاحات مدنظرتان را به طراح سایتتان ارجاع دهید. بعد از تحویل سایت به شما عزیزان درطی دو جلسه آموزش حضوری مدیریت سایتتان را به شما آموزش خواهیم داد و به مدت 3 ماه با شما همراه خواهیم بود و تا تسلط کامل به سایتتان شما را تنها نخواهیم گذاشت.

طراحی سایت شرکتی کاملا منطبق بر سئو

نکاتی که باید در طراحی سایت شرکتی رعایت شود

زمانی که شما تصمیم می گیرید برای شرکتتان یک سایت طراحی کنید ناخودآگاه خواسته ها و نکاتی در ذهنتان ایجاد می شود. ما پاسخگوی تمام نیازهایتان هستیم.

یک سایت شرکتی زمانی اصولی است و به کسب و کار شما کمک می کند که معیارهای یک سایت حرفه ای را با خود به همراه داشته باشد. یکی از اصلی ترین معیار ها درطراحی سایت، ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن سایت شماست. در سایت شرکتی نکته ی مهمی است که تمامی محصولات و خدمات شما در دستگاه های مختلف با سایز صفحه نمایش های متفاوت به شیوه ی یکتا و صحیحی به نمایش گذاشته شود.

نکته ی مهم دیگر این است که سایت شرکتی شما قابلیت ارتقا داشته باشد و در آینده شما بتوانید خدماتی مانند قابلیت فروش آنلاینرا به سایتتان اضافه کنید و یا سایتتان را به صورت چند زبانه طراحی کنید.

در همیار توسعه تمامی این نکات در طراحی سایت شما رعایت می گردد و شما با خیال راحت می توانید طراحی سایتتان را به ما بسپارید.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید
نکاتی که باید در طراحی سایت شرکتی رعایت شود

طراحی سایت شرکتی کاملا منطبق بر سئو

سئو بحث داغ این روزهای طراحان و صاحبان سایت است. هر شخصی که برای رونق بخشیدن به کسب کار خود یک سایت را راه اندازی کرده دوست دارد که سایت و محصولات خود را در صفحه اول گوگل ببیند.

سایت های طراحی شده توسط طراحان سایت همیار توسعه از این حیث کاملا به صورت سئو بیس طراحی می شوند و تمامی راهکارهایی که به افزایش سئوی سایت شرکتی شما کمک می کند را زمان طراحی سایت شما به کار می بندند.

طراحی صفحات مختلف سایت

در سایت شرکتی هم مانند تمامی سایت های دیگر صفحاتی مانند: درباره ما، تماس با ما، گالری تصاویر جزو صفحات مهم بشمار می روند. شما از طریق این صفحات می توانید تخصص خودتان را به صورت کامل معرفی کنید و با مشتریانتان به اشتراک بگذارید. طراحی زیبا و حرفه ای این صفحات بسیار مهم هستند. تیم همیار توسعه تمامی این صفحات را به زیبایی و گویایی تمام برای شما طراحی خواهد کرد. همچنین در زمان طراحی سایت شما گالری تصاویر زیبایی که کاملا گویای تخصص شما باشد در سایت شما قرار خواهیم داد.

مزایای داشتن سایت شرکتی

زمانی که شما برای معرفی محصولات و خدماتتان دست به طراحی سایت می زنید مزایای زیادی را برای کسب و کارتان به ارمغان می آورید زیرا توضیح جزئیات محصولات و خدمات باعث می شود مشتریان زیادی به سمت شما جذب شوند و یک اعتماد دو طرفه بین شما و مشتریانتان ایجاد گردد و نتیجه این اعتماد افزایش نرخ فروش شما است و شما یک برند به همگان معرفی خواهید شد.

تاثیر شبکه های اجتماعی در معرفی تخصص شما

طراحی سایت شرکتی به خوبی همگان را با خدمات و فعالیت های شما آشنا می کند. اما چه بهتر است که تخصص شما در شبکه های اجتماعی هم به اطلاع تمامی افراد برسد. سایت های شرکتی ما به خوبی قابلیت ایجاد تعامل و ارتباط با انواع مختلف شبکه های اجتماعی رادارد و به راحتی می توانید مطالب سایتتان را با مشتریانتان به اشتراک بگذارید.

برای مشاوره رایگان کلیک کنید
مزایای داشتن سایت شرکتی
حفظ امنیت و حریم خصوصی در طراحی سایت شرکتی

محتوا گذاری سایت

زمانی که مشتریان شما به سایتتان سر می زنند تمایل دارند مطالب مفیدی که به خوبی معرف شما و خدمات شما باشد را درون سایتتان مشاهده کنند. در غیر اینصورت به کسب وکار شما اعتماد نمی کنند. این موضوع به خوبی اهمیت ایجاد محتوا و مقالات مناسب در سایت را نشان می دهد. تعریف و انتشار اخبار و مقالات متنی خود به همراه انواع مدیا از جمله تصویر، ویدئو را به ما بسپارید.

حفظ امنیت و حریم خصوصی در طراحی سایت شرکتی

حفظ امنیت و جلوگیری از نفوذ بیگانگان در سایت و کسب و کار شما امر بسیار مهمی است. در طراحی سایت با ابزارهای تجاری وردپرس این نکته با حساسیت خاصی مورد بررسی قرار می گیرد و از تمامی ابزارهایی که به حفظ حریم خصوصی شما کمک می کند استفاده می شود تا شما با خیال راحت با سایتتان به فعالیت بپردازید.

طراحی سایت شرکتی چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟

وب سایت‌های شرکتی ممکن است با اهداف مختلفی طراحی شوند که به طور ساده می توان به مواردی مانند ایجاد کاتالوگی که قابلیت به روز رسانی دارد، ایجاد وب سایت با هدف خدمت رسانی و ارائه سرویس‌های همیشه در دسترس بودن و یا سیستم های پشتیبانی اشاره نمود. نهایتا شرکت هایی در بازار اینترنتی موفق خواهند بود که با تصمیمات هوشمندانه و درست بتوانند ابزارهای مناسبی را برای تبلیغات و بازاریابی خود استفاده می‌کنند و وب سایت ابزاری مناسب برای تبلیغات و بازاریابی است که نیاز به بهینه سازی (سئو) دارد.

طراحی وب سایت شرکتی باید با رعایت اصول سئو انجام گیرد تا بتواند در نتایج دیده شود. هانت با طراحی سایت به صورت حرفه‌ای و با رعایت اصول سئو این کار را انجام می‌دهد. یک سایت تجاری از نوع شرکتی باید محتوایی مرتبط با نوع کار و تجارت شرکت و بازارهای هدف داشته باشد.

این طراحی باید گرافیک مناسبی داشته باشد. برای تحقق این مسئله باید از اصولی مانند واکنشگرا (Responsive) و تجربه کاربری (user experience) تبعیت کند. این اصول در جذب مشتری کمک شایانی می‌کند. در عین حال طراحی زیبا با در نظر گرفتن تمامی امکانات مورد نیاز مشتریان در جای درست آن، می‌تواند در اعتماد سازی مشتریان تاثیر به سزایی داشته باشد. درواقع امکانات قالب سایت طوری باید قرار بگیرند تا اهداف اصلی شرکت را در مسیر درستی روبروی کاربر قرار بدهند.

طراحی سایت شرکتی ریسپانسیو و حرفه ای لازمه پیشرفت شرکت در فضای مجازی و در بین رقبا است چرا که امروزه بسیاری از مردم با دستگاه‌های موبایل و یا تبلت خود به سایت‌های شما سر می‌زنند و اگر سایت aما در گوشی آنها به خوبی ظاهر نشود وجهه‌ی خوبی برای شرکت شما نخواهد داشت.

قطعاً تا به حال در اینترنت به شرکت‌هایی برخورد کرده‌اید که بدون تبلیغات در تلویزیون و روزنامه در اینترنت معروف شده‌اند و به سرعت رشد و توسعه پیدا کرده‌اند. برای داشتن یک سایت شرکتی نیازی نیست که حتماً سازمان و یا شرکت بزرگی داشته باشید بلکه به یک سایت شرکتی حرفه ای و کارآمد نیاز دارید.

طراحی سایت خلاقانه

فواید طراحی سایت شرکتی

کسب درآمد از طریق داشتن وب سایت
در آمد خود را افزایش بدهید، درواقع می‌توانید به جای این که در یک شهر فعالیت کنید، فعالیت خود را به کل ایران و یا حتی جهان افزایش دهید. امروزه شرکتها و افراد بسیاری وجود دارند که به وسیله وب سایت فروشگاهی به فروش محصولات خود می‌پردازند و عمده درآمد آنها از طریق وب سایت و مشتریان آنلاین می‌باشد.
تبلیغات موثر به وسیله طراحی سایت شرکتی
هر بار که محصولات شما ارتقا پیدا می‌کنند، می‌توانید از طریق وب سایت خود به مشتریان اطلاع رسانی کنید. به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید که هزینه ساخت بروشور برای محصول جدید شرکت شما هزینه خواهد داشت که بعد از چند بار تکرار این کار برای شرکت شما ضرر خواهد رساند. در بعضی از محصولات نیز دیگر مثل زمان قدیم تبلیغات در روزنامه‌ها و یا مجله‌ها کارساز نیست و باید به فکر طراحی سایت شرکتی حرفه ای باشید.
کاهش هزینه ها به وسیله طراحی سایت شرکتی
با طراحی سایت هزینه های تبلیغات شما کاهش پیدا خواهد کرد و شما ابزاری را در اختیار دارید که به مانند یک کاتالوگ چاپی است که قابلیت به روز رسانی دارد.
صرفه جویی در زمان به وسیله طراحی سایت شرکتی
اطلاع رسانی به مشتریان باعث از بین رفتن زمان و کاهش راندمان کاری کارکنان شرکت می‌شود. اما اگر قبل از حضور مشتریان در شرکت آنها با خدماتی که شما می‌توانید اردئه بدهید آشنا شوند، در زمان خود صرفه جویی کرده اید چرا که کارمند شما باید خود از ابتدا مشتری را با خدمات شرکت آشنا کند.
بازاریابی درست و کارآمد
وب سایت شما بازاریابی است که 24 ساعته فعال می‌باشد و موتورهای جستجو مانند گوگل و یاهو بدون هزینه برای تبلیغات البته به جز سیستم Adwords از شما هزینه ای نخواهند گرفت.
ارتباط نامحدود با مردم
یکی از راه‌های فعالیت در خارج از مرزهای کشور داشتن یک سایت چند زبانه می‌باشد که می‌توان به راحتی تجارت خود را گسترش بدهید و به بیرون از مرزها فکر کنید و به فکر مشتریان خارجی باشید.

اهداف ایجاد سایت شرکتی ؟

وب سایت ها با اهداف مختلفی طراحی می شوند که به طور ساده می توان به مواردی مانند:

  • ایجاد کاتالوگ آنلاین
  • کاهش پرسنل کاری با استفاده‌از قسمت‌های متنوع الکترونیک
  • خدمات رسانی بیشتر به مشتریان
  • ارائه سرویس های 24 ساعته
  • معرفی محصولات
  • معرفی خدمات
  • ایجاد برند سازی برای یک شرکت
  • ایجاد سرویس باشگاه مشتریان
  • سیستم های پشتیبانی و ...

حضور در رسانه‌های اجتماعی همیشه با هدف معرفی و بازاریابی محصولات شرکت و افزایش تعامل با مخاطبان است. در گذشته بسیاری از مدیران شرکت ها بر این تصور بودند که صرف طراحی سایت شرکتی برای آنها کفایت خواهد کرد و این موضوع باعث خواهد شد که در بازار اینترنتی حضور داشته باشند، اما امروزه مدیران آگاه می دانند که داشتن وب سایت به تنهایی کافی نیست. شرکت هایی در بازار اینترنتی موفق خواهند بود که با تصمیمات هوشمندانه و درست بتوانند ابزارهای مناسبی برای خود ایجاد کنند و بهترین استفاده را از ابزارهایی که دارند ببرند.

امکانات مورد نیاز طراحی سایت شرکتی

دسترسی آسان، اطلاع رسانی سریع و قابلیت جذب مخاطب، جزء جدایی ناپذیر سایت می باشد.
آژانس خلاقیت وب پیشتاز به عنوان یکی از شرکت‌های موفق در حوزه طراحی سایت شرکتی و بازاریابی اینترنتی با ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه به مشتریان خود کمک می کند تا بتوانند در بازار هدفی که دارند بهترین نتیجه را از اینترنت کسب کنند. در پایین مواردی را که باعث شناخت بیشتر شما در دنیای مجازی و افزایش رنک در گوگل میشود را آورده ایم که عبارتند از :

  • کیفیت محتوا
  • طراحی واکنشگرا (ریسپانسیو)
  • آمار و اطلاعات
  • مقایسه محصولات
  • طراحی داینامیک
  • جستجوی ای جکس
  • سیستم مدیریت محتوا و مطالب سایت
  • سئو
  • سیستم مدیریت نظرات
  • سیستم مدیریت رسانه
  • مدیریت اطلاعات تماس
  • سیستم مدریت کاربران

کیفیت محتوا

اگر در طراحی سایت از محتوای با کیفیت برای محصولات و خدماتتان استفاده کنید تقاضا برای آنرا افزایش میدهید که باعث ارزش افزوده بیشتر شما میشود.همچنین یک محتوای خوب میتواند پلی ارتباطی بین مشتریان شما در سایت شما شود زیرا همیشه تعدادی افراد هستند که جست و جو های شبیه به هم در گوگل دارند.

طراحی واکنشگرا (ریسپانسیو)

قابلیت انعطاف پذیری سایز تصاویر و محتوا و دستیابی به کاربری بهتر و نمایش صحیح وب سایت طراحی شده در موبایل و کامپیوتر و تبلت یکی از مهم ترین اصول رعایت شده در طراحی سایت است.

آمار و اطلاعات

با استفاده از Google Analytics میتوانید اطلاعات زیادی جمع اوری کنید. این کار به شما کمک میکند نیازهای مشتریان را درک کنید و برنامه های کسب و کار خود را مطابق با آن برنامه ریزی کنید.


[ بازدید : 337 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

طراحی سایت موزیک

چهارشنبه 22 آبان 1398
12:11
siavash

علاقه مندی افراد در رده های سنی مختلف به موسیقی در همه سطوح میتواند برای صاحبان هر وب سایتی جالب باشد. حتما خود شما هم که در حال خواندن همین مقاله هستید چندین آهنگ و آلبوم را به صورت رایگان از وب سایت های مختلف دانلود نموده اید و حتی وب سایت های دانلود فیلم و سریال را همه به دوستان خود معرفی نموده اید. عموما وب سایت های دانلود فیلم و موزیک مطالب جالب و خواندنی در رابطه با محصول فرهنگی در اختیار مخاطبان خود قرار میدهند و سعی دارند تا هرچه بیشتر کاربران آنلاین زیادی را جذب وب سایت خود نمایند.
صاحبان این وب سایت ها طبیعتا این آگاهی را دارند که وب سایت آنها در نهایت بازدید کنندگان زیاد خود را خواهند داشت. اگر با دقت بیشتری چنین وب سایت هایی را رصد نمایید و زیر ذره بین بگیرید حتما متوجه خواهید شد که منبع اصلی مالی و درآمدزایی آنها از گرفتن تبلیغ میباشد به طوریکه تمام ناحیه های صفحه وب سایتشان را تعرفه بندی نموده و در قبال قرار دادن آگهی کسب و کارهای مختلف دیگر کسب درآمد مینمایند.
میتوان بزرگترین وب سایت در این عرصه را وب سایت youtube در نظر گرفت. البته در ایران هم چند وب سایت حرفه ای در زمینه دانلود موزیک و ویدئو و سریال و کارتون فعالیت دارند که حتی به واسطه گرفتن آبونماه از کاربران آنلاینشان کسب درآمد مینمایند.

طراحی سایت موزیک یا طراحی وب سایت موسیقی می تواند به دو صورت گروهی و انفرادی انجام گیرد. در طراحی سایت انفرادی هنرمندِ موزیسین ، آهنگساز و یا خواننده می تواند آثارش را در وب سایت خود ارایه دهد که برای معرفی هنرمند و ارتباط با مخاطبان خود در فضای مجازی بسیار کارساز و موثر است.

در طراحی سایت موزیک گروهی مجموعه ی آثار هنرمندان مختلف در زمینه موزیک و آهنگ بطور طبقه بندی شده قرار داده شده و بصورت دانلود رایگان یا دانلود پولی برای مخاطبان قابل استفاده است.

قبل از هر چیز توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت است که طراحی سایت به مانند تمام حرفه های دیگر در عصر مدرن نیاز به تخصص های حرفه ای دارد. فکر کنم اگر اول شاخصه های طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی را بدانید با دید بهتری اقدام به طراحی سایت خود خواهید کرد.

خدمات و امکانات طراحی سایت موزیک گروهی

طراحی سایت موزیک گروهی می تواند بخش های مختلفی را شامل گردد و خدماتی را به مخاطبان ارایه دهد از جمله:

1- طراحی صفحه بیوگرافی

زندگینامه و شرح احوال، سوابق هنری و کارها و فعالیت های انجام شده موسیقی دانان و هنرمندانی که آثارشان بر روی سایت قرار گرفته در این قسمت بیان می شود.

2 - طراحی بخش اخبار داغ

برای انعکاس خبرها و رویدادهای عرصه موسیقی همچون اخبار کنسرت ها و ...، خبرهای جدید و جذاب در مورد هنرمندان، اخبار جشنواره ها و گردهمایی های موسیقی این بخش در طراحی سایت موسیقی تعبیه شده است.

web design music- طراحی سایت موزیک3 – طراحی سایت ارزان موزیک : صفحه آلبوم ها

آلبوم های خوانندگان و آهنگسازان به ترتیب الفبایی یا بر اساس معیارهای دیگر مانند از قدیم به جدید در این صفحه طبقه بندی شده و نام هرکدام به همراه تصویری از آلبوم قرار گرفته و کاربر با وارد شدن به هر کدام از آلبوم ها به آهنگ ها و موزیک های مربوطه دسترسی پیدا می نماید. در زیر هر کدام از آهنگ ها توضیح مختصری در مورد سال تولید، گروه همنوارزان یا ارکستر و مواردی از این قبیل ارایه می شود.

همچنین بخش رتبه بندی برای امتیاز دهی کاربران به هر یک از آهنگ ها و نیز امکان نظر دهی مخباطبان فراهم شده است.

تعداد دفعات دانلود یا تعداد دفعات مشاهده هر کدام از آهنگ ها برای کاربران قابل مشاهده است.

4 - طراحی سایت موزیک : صفحه سبک ها

سبک های مختلف موسیقی از جمله : سنتی ، پاپ، محلی، راک، جاز، کلاسیک، ریتم، موسیقی فیلم، بین المللی و ... در این صفحه پیاده سازی شده و داخل هر یک از دسته ها آلبوم ها و یا تک آهنگ هایی مربوطه طبقه بندی شده اند.

5 - طراحی صفحه آهنگ های جدید

آلبوم ها و آهنگ های تازه منتشره همراه با نام آهنگساز یا خواننده و نام آلبوم و عکس آلبوم در این صفحه قرار گرفته و برای کاربر بصورت رایگان قابل پخش بوده و یا بصورت دانلود پولی قابل استفاده است.

6 - طراحی صفحه متن آهنگ

کاربر با وارد شدن به این صفحه با انتخاب هر کدام از آهنگ ها فقط می تواند به شعر و متن هنگ و ترانه دسترسی پیدا کند.

7 - طراحی صفحه خوانندگان / آهنگسازان

در این بخش تمامی آهنگسازان و خوانندگان بصورت الفبایی همراه با عکسشان قرار گرفته که نام هنرمند و تعداد آلبوم های موجود وی بر روی سایت، زیر عکس نوشته شده و کابر با انتخاب هر کدام به آلبوم های خواننده یا آهنگساز دسترسی پیدا می نماید.

8 – طراحی وب سایت موزیک : بخش برترین آهنگ ها

ترانه ها و آهنگ های پُر بازدید و منتخب از دیدگاه مخاطبان در این قسمت قرار گرفته و طی بازه زمانی معینی بروز رسانی می گرد.

9 - اشتراک گذاری

برای به اشتراک گذاشتن آهنگ ها و یا مطالب سایت در شبکه های اجتماعی نظیر توئیتر، تلگرام ، فیسبوک و ... این قسمت می تواند مورد استفاده کاربران قرار گیرد.

10– طراحی صفحه ارتباط با ما

اطلاعات تماس با مدیر و یا گردانندگان سایت در این صفحه درج می گردد.

خدمات طراحی سایت موزیک انفرادی

در ساخت وب سایت موزیک انفرادی موارد ذیل اجرا و پیاده سازی شده و این موارد تنها بخشی از خدماتی است که می توان در سایت موسیقی تکی ارایه داد :

1- طراحی صفحه بیوگرافی

شرح حال و زندگینامه، روند آغاز و ادامه فعالیت هنری ، کارهای انجام شده از جمله شرکت در جشنواره های موسیقی و برگزاری کنسرت ها، آثار منتشره و اجرا شده توسط هنرمندِ موزیسین در این بخش قرار می گیرد.

2 – طراحی صفحه اخبار و مقالات

اخبار رویدادها و جشنواره های موسیقی، آثار تازه و یا در دست تولید و اجرای هنرمند و معرفی آثار جدید در ان صفحه ذکر می شود.

3 – طراحی سیستم فروش آلبوم

از طریق این سیستم هنرمند می تواند آلبوم های خود را در معرض فروش اینترنتی بگذارد؛ بدین صورت که کاربر با عضویت در سایت و پرداخت هزینه از طریق درگاه بانکی موجود در سایت، آلبوم خریداری شده را بصورت فایل زیپ در ایمیل خود دریافت نماید.

4- طراحی وب سایت موزیک باشگاه هواداران

این قسمت جهت عضویت مخاطبانِ طرفدار هنرمند ایجاد شده که با عضویت در آن به باشگاه هواداران می پیوندند. برای اعضای باشگاه امتیازات ویژه ای می توان قائل شد مثلا: ارسال یک آهنگ رایگان و جدید بصورت هفتگی به ایمیل آنها ، ارسال خبرنامه ، ارایه تخفیف و ...

وب سایت موزیک


سئو در طراحی سایت دانلود موزیک

مهمترین نکته ایی که در جذب مخاطبان بیشتر و بازدید بیشتر شما در اینترنت مهم می باشد، بالا آمدن سایت شما در موتور های جست و جو مثل گوگل می باشد.

قطعا اگر در لیست های اول جست و جوی نام سایت شما قرار گیرد، دارای آمار بازدید بیشتر و جذب مخاطبان بیشتری خواهید بود.

این مسئله تنها با طراحی سایت حرفه ای و رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت امکان پذیر خواهد بود.

مثلا شما اگر در زمینه ای موزیک کار می نمایید، باید وب سایت شما در کلمه موزیک و یا موزیک ویدئو در رتبه خوبی از لیست جست و جوی گوگل در زمینه کلمه موزیک و موسیقی قرار بگیرید.

ساخت و طراحی سایت موسیقی و کسب درآمد

با توجه به اینکه سایت های موسیقی و موزیک جذابیت خاصی دارند و از جمله وب سایت هایی هستند که مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب می کنند، لذا این فرصت را مهیا می سازند که مدیر سایت با قرار دادن آگهی شرکت ها و فروشگاه ها و یا تبلیغات آثار فرهنگی دیگر مانند کتاب، فیلم و ... به کسب درآمد بپردازد.

و همینطور همچنان که قبلا نیز ذکر گردید از طریق فروش اینترنتی آلبوم های خود به سود قابل توجهی دست یابند.

امتیازات شرکت پیام آوا در طراحی سایت موزیک

طراحی ظاهر سایت به شکل گیرا، زیبا و هنری، گرافیک اختصاصی، قالب بندی اصولی و پیاده سازی و ایجاد امکانات مختلف و متناسب با فعالیت سایت های موسیقی، معماری کامل اطلاعات، بهینه سازی سایت بر طبق اصول موتورهای جستجو که وب سایت شما در جستجوی کلمات کلیدی توسط کاربران مانند : آهنگ جدید، موزیک شاد، بهترین آهنگ، موسیقی فیلم، آهنگ های سنتی و ... در رتبه اول موتورهای جستجو قرار گیرد،همچنین مشاوره و ارایه راهکارهای نوین برای پیاده سازی و اجرای وب سایت های هنری و موسیقی و وب سایت های دانلود آهنگ از جمله ویژگی ها و امتیازات پیام آوا در طراحی سایت موزیک می باشد.

بیشتر بخوانید شرکت طراحی سایت ساخت سایت طراحی سایت شرکتی


[ بازدید : 334 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تکنولوژی / اخبار تکنولوژی . دوربین مدار بسته / دوربین مداربسته / هایک ویژن / تی وی تی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تکنولوژی / اخبار تکنولوژی . دوربین مدار بسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]