اینترنت اشیاء – IOT در خدمت امنیت جامعه !

شنبه 22 خرداد 1400
11:01
siavash


اینترنت اشیاء در حال توسعه و همه گیر شدن است و کاربران هر روز با تجهیزات بیشتری که با استفاده از سنسور های IOT کار می کنند ، کار می کنند. در این میان حفاظت فیزیکی به عنوان یکی از عوامل تعیین کننده می تواند استفاده از IOT را ترویج بیشتری بدهد .

طبق اعلام موسسه تحقیقاتی گارتنر ، بازار اینترنت اشیاء از در سال 2019 ، حدود 4.8 میلیارد دلار بود که پیش بینی می شود این بازار با رشد 21 درصدی به حدود 5.8 میلیارد دلار در سال 2020 برسد .

بر اساس این آمار ، بازار تجهیزات IOT برای شرکت های مدیریت شهری – شهر هوشمند با حدود 1.37 میلیارد دلار در سال 2020 به عنوان بزرگترین بازار می باشد. این حوزه در سال 2019 حدود 1.17 میلیارد دلار فروش داشته است. در رتبه دو حوزه حفاظت فیزیکی قرار دارد که بازار آن ، 950 میلیون دلار در 2019 بوده و پیش بینی می شود این رقم به حدود 1.1 میلیارد دلار در 2020 برسد .


بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته هایک ویژن تی وی تی نصب دوربین مداربسته

با توجه به حرکت صنعت ایمنی به استفاده از دوربین های تحت شبکه و اینترنت اشیاء ، طبق بررسی IHD Markit ، در سال 2018 ، حدود 70 درصد کل دوربین مداربسته در دنیا از نوع دوربین IP بوده است . به علاوه سایر تجهیزات مرتبط با امنیت مانند دستگاه های اکسس کنترل ، اعلام حریق ، اعلام سرقت و .. . به سمت استفاده از اینترنت در حال حرکت هستند . همچنین سیستم های مختلف را می توان با استفاده از این ویژگی اینترنت اشیاء با یکدیگر یکپارچه نمود و یک رویداد را از ابتدا تا انتها توسط سیستم های مختلف ردیابی کرد .

طبق اعلام موسسه گارتنر ، رتبه سازمان های دولتی و کارخانه های صنعتی در جایگاه های سوم و چهارم استفاده از اینترنت اشیاء قرار دارند که پیش بینی می شود در 2020 به ترتیب 700 میلیون و 490 میلیون دلار بازار داشته باشند .

سنسور های IOT بر اساس داده های ارسالی مختلف می توانند خرابی و کیفیت عملکرد هر دستگاه را آنالیز کنند و پیش از بروز هر مشکلی ، کاربر را از وقوع مشکل باخبر سازند . با توجه به این گزارش صنایع مختلف با سرعت بالایی به سمت استفاده از سنسور های اینترنت اشیاء روی آورده اند و هر روز شرکت های جدید از سنسور های اینترنت اشیاء استفاده بیشتری می کنند .


[ بازدید : 364 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تکنولوژی / اخبار تکنولوژی . دوربین مدار بسته / دوربین مداربسته / هایک ویژن / تی وی تی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تکنولوژی / اخبار تکنولوژی . دوربین مدار بسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]