گسترش فناوری ابری در صنعت امنیت

سه شنبه 21 ارديبهشت 1400
10:39
siavash


برنامه های ابری این روزها جنبه روزمره ای از تجارت دنیای دیجیتال به حساب می آیند که نمونه آن سیستم هایی مانند Office 365 ، Salesforce.com و Dropbox است. بازار امنیت فیزیکی نیز پس از غلبه بر برخی از نگرانی های اولیه و به لطف پیشرفت های ارائه شده در فناوری های مبتنی بر ابر، به سمت استفاده حداکثری از این فناوری حرکت کرده است. در این مقاله بررسی کرده ایم که کدام بازارهای امنیتی بیشتر فناوری های ابری را پذیرفته اند؟

در حالی که فناوری ابری چند سال پیش به بازار عرضه شد، در یک سال گذشته شاهد بودیم که سازمان های بیشتری به مدل نرم افزارهای ابری به عنوان سرویس (SaaS) برای نظارت تصویری، کنترل دسترسی و سایر برنامه های امنیت فیزیکی که از استراتژی های دیجیتال جدید پیروی می کنند، علاقه مند می شوند.

از شرکتهای بزرگ و موسسات مالی گرفته تا مشاغل کوچکتر و فاقد زیرساخت شبکه شرکتی، سازمانها در هر اندازه ای به دنبال روشهای آسان تر و انعطاف پذیرتر برای مدیریت زیرساخت های امنیتی و هزینه های خود هستند. این موضوع کاملا بدیهی است که نگهداری یک سیستم مبتنی بر ابر بسیار آسان تر از مدل های سنتی حفاظتی است. برای مثال سیستم های ابری می توانند از حملات سایبری ایمن تر باشند و به روزترین ویژگی ها و عملکردها را ارائه دهند. امروز، فروشندگان در بازار های خرده فروشی نیز از فناوری های ابری برای ایجاد امنیت خلاقانه و برنامه های تجاری که زمانی غیر واقعی یا از نظر اقتصادی غیر عملی محسوب می شدند، استفاده می کنند. به عنوان مثال، امکان اشتراک گذاری آسان داده ها در بخش ها و مکان های مختلف، با اجازه دادن به سازمان های مختلف برای جمع آوری اطلاعات، مدیریت و به اشتراک گذاری شواهد ویدئویی و سایر اطلاعات مربوط به پرونده های شرکت ها، می تواند به تحقیقات گسترده در زمینه هوش مصنوعی نیز کمک کند.

کدام بازار ها فناوری ابری را پذیرفته اند؟

بگذارید این سوال را پاسخ دهیم کدام بازارهای امنیتی فناوری های ابری را پذیرفته اند؟ در حقیقت، سرویس های مبتنی بر ابر کاربرد گسترده تری از آنچه قبلاً تصور می شد دارند. در گذشته، سازمان ها باید عمداً در مورد استفاده از سیستم های مبتنی بر ابر، برای ورود ، بارگیری و نصب نرم افزار وارد سیستم می شدند. اکنون، فناوری ابر در پس زمینه در تعداد زیادی از برنامه ها به عنوان بخشی از زندگی روزمره ما در حال اجرا است و آماده است تا به ارائه راه حل برای نیازهای تجاری کمک کند. برخی از بازارهای خاص که امروز از فناوری ابر برای اجرای فرایند های خود استفاده می کنند می توان به برنامه های خرده فروشی و مهمان نوازی ، مدیریت املاک و مستغلات تجاری و سازمان های در حال رشد اشاره کرد.

ما معتقد هستیم که همه بازارها بدون استثنا به سیستم های ابری منتقل می شوند. هیچ دلیلی وجود ندارد که یک بازار امنیتی خاص به ابر منتقل نشود. مزایای استفاده از این فناوری شامل اقتصادی شدن فضای کسب و کار، امنیت بهتر، انعطاف پذیری، مقیاس پذیری و مدیریت ساده است.

بازارهای امنیتی مصرف کننده عمدتا به سمت سیستم های ابری رایج مانند آمازون (به عنوان مثال Ring) )و Google در حال حرکت هستند ، بازارهای پیشرفته امنیتی بیشتر برای استفاده از نظارت بر شهر خود به سیستم های ابری بزرگ تر و خصوصی منتقل شده اند و Cloud VMS Eagle Eye Networks نفوذ زیادی در بخش تجارت B2B برای ایجاد نظارت بر کسب و کارهای کارآفرینان ، خرده فروشان ، مدارس و تجارت ایجاد کرده است. بنابراین در نهایت در همه بازارهای امنیتی سیستم های ابری اعمال می شوند، این فقط مربوط به گذر زمان است و باید به انتظار نشست و دید که چه زمان این موضوع فراگیر می شود.

مزیت های سیستم های ابری

شاید یکی از بزرگترین مزایای سیستمهای IP مبتنی بر ابر توانایی مدیریت چندین مکان و دستگاه در زمان و در سراسر جهان باشد. داشتن توانایی برنامه ریزی متمرکز سیستم ها و مدیریت تعداد زیادی سایت از راه دور منفعت ذاتی سیستمی است که فقط به شبکه متکی است. به همین دلیل است که بسیاری تصمیم به انتقال به سیستم های ویدیویی IP گرفتند و به همین دلیل مدارس، بیمارستان ها، دولت ها و شرکت های چند ملیتی اکنون در زمینه کنترل دسترسی IP سرمایه گذاری می کنند.

با این حال ، این تنها دلیل انتخاب سیستم مبتنی بر ابر نیست. عملکرد، کارایی، سهولت استفاده و البته هزینه ها نیز باید در نظر گرفته شود. کنترل دسترسی به سیستم ابری می تواند هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. از این گذشته، نیازی به سرور محلی فیزیکی، سیستم عامل، زیرساخت های گران قیمت IT یا پرسنل برای مدیریت نگهداری آن ها نیست.

فناوری ابری در صنعت امنیت

بیشتر بخوانید: هایک ویژن نصب دوربین مداربسته تی وی تی

فعالان خصوصی و دولتی در فناوری ابری

در بازار ابر دو بخش فعال وجود دارد: دولتی و خصوصی. بخش دولتی این بازار در حال حاضر از هزینه های بالا، کیفیت پایین و غیر قابل پیش بینی انتقال فیلم و نگرانی های امنیتی برای ذخیره سازی در فضای عمومی رنج می برد. شکست سایبری برخی شرکت های دولتی نیز یک نمونه بارز آن است. به همین دلیل، ما معتقدیم تا زمانی که این مشکلات برطرف نشود اشتراک خدمات بر روی فضاهای ابری تنها به کاربرانی محدود می شود که به امنیت انتشار این اطلاعات در فضاهای عمومی و دولتی اهمیت نمی دهند.

بخش خصوصی فعال در زمینه فناوری های مبتنی بر ابر بیشتر توسط سازمانهایی با مکانهای چند سایته، مانند دانشگاهها، خرده فروشی های گسترده و موسسات مالی مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجا که هر سایت سیستم های مدیریت ویدئو و تجزیه و تحلیل خود را مستقر می کند، نیاز به متمرکز کردن ضبط داده در یک مرکز فرماندهی است. بنابراین در این شرکت ها حفظ بالاترین سطح کیفیت نگهداری فیلم ها و همچنین به حداقل رساندن خطر سازش اطلاعات ضروری است. به همین دلیل ، خدماتی که شرکت های خصوصی در زمینه فناوری های ابری ارائه می دهند شاهد استقبال بیشتری در میان نهادهای مدیریت کننده اطلاعات حساس خواهد بود.

امکان ارتقا کیفیت تجزیه و تحلیل داده ها

برای بانک ها ، خرده فروشان و سایر شرکت های مستقر در سیستم های نظارت هوشمند با هوش مصنوعی در چندین مکان ، تجمیع و تجزیه و تحلیل داده ها در بخش اصلی مهم است. تصاویر نظارت دیگر فقط بایگانی نمی شوند. اکنون ، برای فعالیت های یادگیری عمیق نیز می توان از سیستم های ابری استفاده کرد تا پیش بینی بیشتری از آینده داشته باشند. به همین دلیل، مشتریان امنیتی در بخش های مالی، خرده فروشی و شهرهای هوشمند از استراتژی های مبتنی بر فناوری ابر برای افزایش مدیریت داده استفاده می کنند. در سیستم های مبتنی بر ابر، داده ها برای این منظور نگهداری می شوند که بتوان در مراحل دیگری در جهت تجزیه و تحلیل های درون سازمانی و مدیریت های کلان نیز از آنها استفاده کرد. در عوض، به دنبال مصرف اولیه فیلم و تجزیه و تحلیل اصلی ویدیوها، نرم افزار تجزیه و تحلیل یادگیری عمیق در ابر بینش هوشمندانه ای برای تصمیم گیری بهتر مدیران شرکت ها ارائه می دهند.

برای مثال یکی از اصلی ترین عملکردهای فن آوری محیط های ابری، درایوهای دیسک سخت و حالت جامد با عملکرد بالا هستند که برای تجزیه و تحلیل های پیشرفته از طریق داده های هوش مصنوعی طراحی شده اند. سرورهای ابری که از این درایوهای کلاس سازمانی استفاده می کنند می توانند به پتابایت داده های گرفته شده از هزاران دوربین و سنسور نیز ارتقا یابند

نکته پایانی در خصوص فناوری های ابری

از موسسات آموزشی گرفته تا بانک ها، خرده فروشان و حتی شرکت های متوسط و بزرگ در حال پذیرفتن برنامه های ابری برای بهبود امنیت فیزیکی کسب و کار خود از جمله فیلم و کنترل دسترسی های درون سازمانی هستند. همانطور که نظرات کارشناسان حوزه امنیت را در این مقاله مطالعه کردید، در نهایت استفاده گسترده از ابر اجتناب ناپذیر است. فقط یک مسئله مهم در پذیرش این فناوری گذر زمان است. با سرعت بخشیدن به برنامه های مبتنی بر فناوری ابری، سطح جدیدی از قابلیت اتصال و عملکرد برای سیستم های امنیتی فیزیکی فراهم می شود و حتی نگرانی های مداوم مانند امنیت سایبری نیز از این طریق برطرف خواهد شد.

مقالات مرتبط با دوربین مداربسته: قیمت دوربین مداربسته ریست پسورد هایک ویژن انتقال تصویر هایک ویژن


[ بازدید : 327 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تکنولوژی / اخبار تکنولوژی . دوربین مدار بسته / دوربین مداربسته / هایک ویژن / تی وی تی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تکنولوژی / اخبار تکنولوژی . دوربین مدار بسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]